loader image

بگذارید مس در خانه تان بدرخشد!

مس-صنایع دستی صوفی

یک واقعیت غیرقابل‌ انکار این است که ما انسان‌ ها با دیدن اشیای درخشان مثل مس ، چشمانمان برق می زند و زیبایی آن را تحسین می‌ کنیم.

عنصری پر تکرار و پر طرفدار در خانه ها که جزیی از وسایل اصلی منزل به حساب می آمد. مس از گذشته تا کنون در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کار رفته است.

از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که مس خاصیت ضد میکروبی دارد و از رشد قارچ ها جلوگیری می کند.

مس با درخشش گرمابخشی که دارد به‌ راحتی می‌ تواند در هر مکانی زیبایی خود را به نمایش بگذارد.

زیرا به ‌اندازه کافی زیبا و برجسته است.

حال وقت آن رسیده تا مس؛ این فلز گران‌ بهای محبوب را در فضای خانه‌ های خود در کانون توجه قرار دهیم.

.

مس در دکوراسیون، از دیروز تا امروز

مس، فلزی است که از دیرباز موردتوجه همگان بوده است.

در روزگاران قدیم از مس برای تولید گرما و برق استفاده می‌ کردند.

همچنین به دلیل خاصیت شکل‌ پذیری و با توجه به نرم و چکش‌ خوار بودن آن به‌ وفور در ساخت مجسمه، اشیای تزئینی، وسایل موسیقی و به‌ خصوص وسایل و ظروف آشپزخانه با طرح‌ های متنوع دیده می‌ شد.

تا به امروز که ما شاهد حضور این نوع از مصالح در صنعت طراحی جواهرات، عناصر و تزئینات طراحی داخلی، مبلمان و به‌ خصوص ابزارهای روشنایی هستیم.

جای تعجب نیست که تضاد بافت سرد فلز و طیف رنگی گرم در بین طراحان از محبوبیت قابل‌ توجهی برخوردار باشد.

مس با ظاهری پرزرق‌ و برق و متالیک که سایه‌ هایی قوی از رنگ‌ های نارنجی و قرمز و صورتی بژ به‌ اصطلاح (rose gold) را در خود دارد، به زیبایی هر چه تمام در فضای شما جلوه می‌ کند.

از سبک‌ های سنتی قرون‌ وسطایی مانند سبک روستایی گرفته تا طراحی‌ های مدرن و معاصر مانند سبک‌ های صنعتی و مینیمال، مس با ظاهری دل‌ فریب و براق خود، پا به عرصه گذاشته و همگان را شیفته خود می‌ کند.

.

مس، تعادل زیبایی و عملکرد

از دیرباز آشپزخانه و حمام، مکان‌ هایی بوده‌ اند که مس هم در غالب عناصر تزئینی و هم کاربردی آن ها بسیار دیده می‌ شد، چراکه با توجه به طبیعت ضد میکروبی و هم‌چنین خاصیت قارچ کشی و ویروس کشی آن بهترین انتخاب در مکان‌ هایی است که با رطوبت سروکار دارند.

در حقیقت میکروب‌ های مضر پس از چند ساعت مأنوس شدن با مس، بدون نیاز به هیچ‌ گونه پاک‌ کننده و یا حلال شیمیایی خشنی، نابود می‌ شوند.

یک شستشوی سریع با صابون ملایم و آب، تنها عوامل موردنیاز برای پاکیزگی کامل آشپزخانه و حمامی است که در آن ها از فلز مس به‌ خصوص در سینک استفاده شده است.

به همین سادگی…!

عامل دیگری که بسیار حائز اهمیت است، این است که مس فلزی زیست دوست و قابل بازیافت بوده و قابلیت پرداخت دوباره آن همیشه وجود دارد؛ به همین دلیل، طراحان، روزبه‌روز تمایل بیش تری برای استفاده از این فلز در طراحی‌ های خود و توسعه آن در فضاهای داخلی دارند.

برای خواندن نکته های نگهداری از ظروف مسی اینجا کلیک کنید.

.

محصولات مس ما را می تواند در صفحه اینستاگرام صوفی مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×