loader image

با ظروف شکسته چه کنیم؟

ظروف شکسته

ظروف شکسته همیشه یکی از دغدغه های خانم ها است چون یکسری هاشون ارزشمند هستند یا یادگاری از یک عزیزی بودن بنابراین بهترین راه ایده ترمیم ظروف یا خلاقیت جدید با آنها است ، ما در این مقاله به شما آموزش بدیک که چطور آنها ترمیم کنید یا با خلاقیت به یک دکوری تبدیل کنیم.

.

آموزش ترمیم ظروف چینی ترک خورده در خانه

ممکن است ظروف سرامیکی یا چینی شما در اثر برخورد با جسمی سخت یا عوامل حرارتی دچار شکستگی شوند؛ در این صورت معمولاً همه ما با استفاده از چسب اقدام به چسباندن تکه‌های ظروف می‌کنیم. اما نحوه تعمیر ظروف چینی شکسته چیست؟

و اینکه می‌توان آنها را مثل روز اول تعمیر کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که در گذشته بسیار بودند کسانی که «چینی بند زن» نامیده می‌شدند و این کار را انجام می‌دادند. اما هنوز هم روش‌هایی برای تعمیر ظروف چینی شکسته وجود دارد.

.

رفع ترک خوردگی چینی با شیر

اگر ظروف چینی شما ترک خورده است (نشکسته است) می‌توانید به راحتی با استفاده از شیر این مشکل را حل کنید. شیر با رسوب گذاری در ترک خوردگی ظروف چینی، می‌تواند آنرا بند بزند و مشکل را به سادگی حل کند.

برای اینکار کافی است ظروف چینی ترک خورده را به آرامی داخل شیر قرار دهید و آنرا به مدت 45 دقیقه یا بیشتر (بسته به میزان ترک خوردگی) بجوشانید. البته این روش برای ترک خوردگی‌های مختصر مفید است و نمی‌توان با استفاده از شیر ترک خوردگی زیاد ظروف را از بین برد.

.

نحوه تعمیر ظروف چینی شکسته

روش‌هایی مانند چسب زدن می‌توانند مناسب باشند اما جای شکستگی را از بین نخواهند برد. در صورتی که ظرف چینی شما خرد شده است، این روش‌ها دیگر جوابگو نخواهد بود؛ بنابراین نحوه تعمیر ظروف چینی شکسته (شکستگی جزئی نه خرد شدگی) مناسب شما خواهد بود. در ادامه روشی مناسب برای بند زدن ظروف چینی شکسته در خانه آموزش داده شده است.

.

استفاده از چسب 1 2 3

این نمونه چسب که به نام چسب قطره‌ای یا چسب فوری نیز در بازار شناخته می­شود، استحکام بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد که بتوانید با سرعت زیادی قطعات چینی شکسته شده را بچسبانید. اما باید بدانید که این چسب‌ها بیشتر در شرایطی استفاده می‌شوند که شکستگی ظروف مربوط به قسمت بیرونی آن باشد.  در شکستگی‌هایی مانند شکستن درب یا دسته قوری به کارگیری چسب فوری برای تعمیر ظروف چینی شکسته بسیار راحت است.

با این حال برای ظروفی که با غذا یا نوشیدنی‌های گرم در ارتباط هستند (مانند سرویس چای‌خوری چینی یا قوری) بهتر است که استفاده نشود. چرا که حرارت، اسیدی بودن و یا سایر خواص خوراکی‌های مختلف در این ظروف، ممکن است ساختار شیمیایی چسب را تحت تاثیر قرار دهد و باعث آزادسازی ترکیبات مضر شود. همچنین ممکن است این عوامل چسبندگی آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باعث شکستگی مجدد ظرف شود. البته می­توانید از این روش برای تعمیر ظروف چینی تزئینی خود استفاده کنید.

.

بند‌زنی ظروف چینی

یکی از روش‌های قدیمی برای تعمیر ظروف چینی بند‌زنی است که امروزه بسیار کم دیده می­شود. این روش قدیمی به‌ این صورت بوده است که در آن استاد بند‌زنی چینی، که به آن چیلانگر یا چیلونگر نیز گفته می­شد با استفاده از وسایلی مانند: ” کمان (که شامل الماس، قیف برنجی، چوب نازک درخت بید و نخ لحاف دوزی است)، مفتول، سندان، چکش، چسب‌ها و خمیرهای مخصوص بند زنی” اقدام به تعمیر ظروف چینیمی­کرد.

.

خلاقیت با ظروف شکسته

اگر این دو روش رو امتحان نکردید یا مجدد بعد از استفاد دوباره به حالت قبل دراومد آنها را دور نیاندازید ، سعی کنید با آنها وسایل دکوراتیو مثل تابلو، گلدان و … درست کنید

.

ساعت دیواری

مجموعه ای از فنجان های چای مختلف که به عنوان وسایل دور ریختنی به آن نگاه می کردید، می تواند تبدیل به یک ساعت دیواری درجه یک شود.

.

جاشمعی

شمع های فنجانی رنگارنگ یک فضای جادویی و دنج برای شما ایجاد می کنند.

.

تابلو یا قاب آیینه

بشقاب های قدیمی را به تابلو دکوری یا قاب آیینه تبدیل کنید.

 

.

میز

میتوانید ظروف شکسته با جنس ها مختف مثل شیشه، سفال و … روی یک قالب کنار هم بچیند و در نهابت روی آنها رزین یا شیشه قرار بدید و فضای سنتی و دنجی را درست کنید.

.

اکسسوری

ظروف شکسته یا حتی پارچه های چرم دورریختنی را به گوشواره، گردنبند و دستنبد تبدیل کنید و اکسسوری مورد علاقه خودتون رو داشته باشید.

.

گلدان

بجای دور ریختن کاسه یا قوری های شکسته درمنزل با آنها  گلدان بسازید، بسته به سلیقه خود میتوانید گل مصنوعی با گل طبیعی داخل آن قرار بدید.

.

برای دیدن محصولات پیج صوفی را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×