loader image

دکوراسیون داخلی و نقش موثر صنایع دستی ایرانی در آن

دکوراسیون صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی صوفی soophi

اگر شماهم از ان دسته افراد هستید که به دکوراسیون داخلی خانه و محیط کار خود اهمیت میدهید و علاقه مند به استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون محیط اطراف خود هستید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.

صنایع دستی ونقش پر رنگ آن در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون یا Decoration واژه ای فرانسوی است و در اصطلاح فارسی به معنای آراستن، چیدمان، مرتب و تزیین نمودن است. واژه دکوراسیون داخلی در واقع به معنی انتخاب درست اجزا، وسایل و تزیینات مختلف و چیدمان صحیح آنها می باشد..

دکوراسیون و چیدمان خانه و منزل در ده‌های گذشته بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.هماهنگی رنگ‌ها با یکدیگر می‌تواند آرامش را به فضا و محیط خانه بیاورد. دکوراسیون و صنایع دستی از دیر باز با هم رابطه ای نزدیک دارند.از انواع صنایع دستی می توان در دکوراسیون منزل استفاده کرد و فضایی زیبا تر را در خانه ایجاد کرد..

نحوه هماهنگ ساختن جزییات و المان ها و هارمونی رنگ ها برای افزایش زیبایی و همچنین بهینه سازی استفاده از فضاهای داخلی خانه، اداره، شرکت، دفتر کار و القای احساس راحتی و آرامش مطابق سلیقه افراد همه و همه در دکوراسیون داخلی معنا می گردد.

….

دکوراسیون خانه های ایرانی

دکوراسیون خانه‌های ایرانی بدون شک تنها از دستان توانمند ایرانی هنرمند بر می‌آید. طراحی دکوراسیون خانه های ایرانی انواع متنوعی دارد. به راحتی با چیدمان به سبک ایرانی می‌توان یک دیزاین پر رنگ و روح را در منزل هر ایرانی مشاهده کرد. با این کار علاوه بر ایجاد حس آرامش در منزل می‌توان به تجدید خاطرات نیز پرداخت.

دیزاین خانه ایرانی نشانه اصالت و فرهنگ ایرانی است و با این کار و این نوع چیدمان می‌توانیم فرزندان خود را با دکوراسیون داخلی ایرانی سنتی و فرهنگ بومی گذشته گان خود نیز بیشتر آشنا کنیم.

دکوراسیون خانه های ایرانی به سبک سنتی و با وسایل قدیمی که به وفور در طرح و رنگ‌های متنوع در ایران یافت می‌شوند کار دشواری نیست. شما به راحتی می‌توانید با رعایت اصول صنعت مد و ایده پردازی‌ های هماهنگ اصیل‌ترین دکوراسیون ایرانی را داشته باشید.

برای داشتن خانه‌ای سنتی با حال و هوای خانه‌ های قدیمی بایستی با اصول چیدمان و دکوراسیون این نوع منازل آشنا باشیم. البته نه به صورت تخصصی، زیرا وسایل سنتی ایرانی خود به راحتی جای خود را در خانه ایرانی پیدا می‌کنند.

.

در دنیای پر زرق و برق این روزها،بهره گیری از طراحی دکوراسیون داخلی صرفاجهت زیباسازی منازل نبوده و کاربرد آن در ادارات، مغازه ها، فروشگاه ها، فرودگاه ها، هتل ها، بیمارستان ها و حتی فضاهای شهری نیز می باشد. امروزه Decoration یک دانش تخصصی محسوب می گردد که در دانشگاه های مختلف دنیا به صورت تخصصی و با گرایش های مختلف تدریس می گردد.

.

دکوراسیون داخلی، ایجاد فضایی امن تر

یکی از نتایج دکور نمودن فضاها آن هم به صورت تخصصی رفع نیازهای احساسی و بصری انسان امروزه است. با توجه به اینکه دیدگاه افراد نسبت به المان های زیبایی هر روز تخصصی ترمی گردد و مسائل ظاهری مورد توجه قرار می گیرد، طراحی فضاهای داخلی در کسب و کار نیز موجب پر رونق تر شدن و جذب مشتریان بیشتر می شود.

.

امروزه فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید، مراکز تفریحی، رستوران ها و هتل ها در اجرای دکورهای زیبا، جذاب، خاص و از طرفی کاربردی برای افراد با یکدیگر رقابت می نمایند. دکورهایی که در عین جذابیت و خاص بودن تمام نیازهای مشتریان را در بر گرفته است.

.

صاحبان مشاغل مختلف نیز که واقف هستند، نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شرکتشان می باشد، می کوشند با طراحی مناسب فضای کار، محیط امن و راحتی را برای کارکنان خود فراهم نمایند و تجربه نشان داده که این امر نقش به سزایی در افزایش بهره وری داشته است.

.

این مهم همچنین باعث استفاده حداکثری از فضاهای داخلی و عدم ایجاد فضای بدون استفاده می گردد. طراحی دکوراسیون در فضاهای شهری نیز بسیار ضروری و با اهمیت می باشد. پارکها، ایستگاه های مترو و اتوبوس، پیاده راه ها و خیابان ها، همگی به عنوان پرکاربردترین فضاهای عمومی هر شهر بخش عمده ای از نیازهای شهروندان را مرتفع می نمایند.

.

دکوراسیون ایرانی و طبیعت

دکوراسیون و صنایع دستی در ایران سرشار از رنگ است و طرح است و نقش. طرح هایی که سلیقه امروزی افراد را در تارو پود هزار و یک شب می تند. قالی های خوشرنگ و آنتیک ایرانی که دستان هنرمند مردمان این سرزمین، لحظه های امروز را به زیبایی های اصیل گذشته گره زده اند.

.

از گلیم و جاجیم و پلاس و نمد گرفته تا بوریا و حصیر همه و همه می تواند یک فضای جادویی و سحر کننده ایجاد نموده و چشم ها را خیره نماید. ایرانیان اغلب به بهره گیری از طبیعت و المان های طبیعی گرایش زیادی دارند. ساخته های سنگی، محصولات چوبی، درختان و گیاهان زینتی از قدیم تا کنون نقش پر رنگی در تزئینات داخلی منازل ایرانیان داشته است.

.

از کفپوش های سنگی گرفته تا گلدان های گل و ظروف سنگی که زیبایی خاصی را به محیط زندگی می دهند تا بهره گیری از گیاهان و درختچه های زینتی به عنوان دکور و یا سازه هایشیشه ای هر کدام در سبک های مختلف دکور فضاهای داخلی نقش حائز اهمیتی داشته است.

.

از طرف دیگرنقش چوب و سازه های چوبی نیز در دکور خانه های ایرانی بسیار برجسته می باشد. استفاده از چوب در آراسته نمودن منازل و تزیین دیوارها و سقف ها بسیار رایج و در عین حال زیبا می باشد. مبلمان ها، کمد ها، طاقه های چوبی، درها حتی قاب های پنجره و نرده ایوان ها همگی به خوبی کاربرد چوب را مشخص می نماید.

.

دکوراسیون و صنایع دستی ایرانی

بشر از دیرباز برای رفع نیاز های اولیه خود شروع به ساخت ابزارها و وسایلی با منابع طبیعی نمود. انسان های اولیه محصولاتی را برای شکار و جنگ و مبارزه ساختند و مصنوعات بعدی در کشاورزی و دامپروری کاربرد داشت. صنایع دستی در طول تاریخ بشر هم کاربرد تزئینی داشته و هم در زندگی روزمره به کار برده می شد.

.

در هر کشوری صنایع دستی آن کشور از اصلی ترین محصولات و معرف فرهنگ و تمدن و هنر آن کشور می باشد. در ساخت صنایع دستی که معرف هنر و فرهنگ مردمان هر منطقه است هنر را با صنعت و فن،ماهرانه و استادانه در هم می آمیزند.ایران به دلیل وسعت جغرافیایی، موقعیت منطقه ای و تنوع قومی و همچنین به دلیل داشتن فرهنگی غنی و تاریخی باشکوه از انواع جلوه های زیبایی و ظرافتهای ساخت دست بشرلبریز و غنی می باشد.

.

کافی است تابه هرگوشه ازایران سفرکنید تا با بی نهایت وسایل و ابزارهای ساخت دست هنرمندان استادکار که خاص همان منطقه است روبرو شوید. دنیایی از زیبایی ها که انتخاب در آن بسیار دشوار است. ابزارهایی که کاربرد آن در دکوراسیون داخلی منزل،جلوه آن را صد چندان می نماید.

.

دکوراسیون و صنایع دستی در خانه های ایرانی جدا ناپذیر هستند. صنایع دستی در دکور نمودن خانه یک ایرانی بسیار پر رنگ و تاثیر گذار می باشد. صنایع دستی و دکوراسیون ایرانی در کنار هم معنا می یابند. بعید است در دکوراسیون ایرانی از صنایع دستی بهره نبرد.

.

خانه های ایرانی و صنایع دستی

به هر خانه ایرانی که وارد می شوید گویی در موزه ای از صنایع دستی و تزئینی قیمتی و ارزشمند و چشم نواز ورود نموده اید. از خانه های کاه گلی و کوچک روستاهای شمال ایران که پر است از رنگ و نقش و سبد و حصیر و گلدان تا خانه های با بادگیر مرکز و جنوب ایران که مفروش است به ذوق و پر شده از هنر زنان خوش سلیقه سرزمینمان.

.

خانه های ایرانی و صنایع دستی داخل آن چنان سحر انگیز است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. فرش های نفیس و خوش نقشه و خوش بافت، تابلوهای فرش، منبت کاریها، معرق کاری ها، میناکاری ها، نقاش های بی نظیر، مصنوعات شیشه ای زیبا، سازه های مسی و برنجی، ظروف لعابی، سازه های چوبی، محصولات حصیری، ظروف سنگی، گلیم و نمد،پرده های سوزن دوزی شده(پته)، گبه و بی نهایت محصولات دیگر همگی از اجزای تشکیل دهنده یک خانه ایرانی می باشند.

.

استفاده از ظروف سرامیکی و سفالی تزئینی در خانه و منزل

دکوراسیون منزل با استفاده از ظروف سرامیکی یکی از شیوه های مدرنی است که برای دکور کردن منزل استفاده میشود . ظروف سرامیکی را میتوانید در طرح ها و رنگهای جالب در نقاط مختلفی از منزل به کار ببرید و از این دکوراسیون خود لذت ببرید.

.

با توجه به رشد شکل های هندسی رنگارنگ در دکوراسیون داخلی، طرح ها و دکوری های ساده و بدور از اغراق روز به روز محبوب تر می شوند. ظروف سرامیکی مدرن نیز همین رویه را در پیش گرفته اند طوریکه شکل ظاهری آنها پر از گوشه های تیز و زوایه دار است. برای جذابیت بخشیدن به این طرح های ساده و دوست داشتنی، از رنگ های شاد و گرم استفاده شده تا در هر جایی که قرار بگیرند سریعا توجهات را به سمت خود جلب کنند.

.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×