loader image

صنایع دستی بهترین انتخاب برای هدیه سازمانی

صنایع دستی و هدیه سازمانی صوفی

در این مقاله با بازار صنایع دستی صوفی همراه باشید تا باهم به بررسی برخی مزایای استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه سازمانی در جهت گسترش کسب و کار و برند شما بپردازیم.
چرا که امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال تبلیغ برند خو از راه هدیه سازمانی هستند اما گاها ممکن است برای انتخاب این هدایا دچار سردرگمی شوند.

مزایای استفاده از صنایع دستی برای هدایای سازمانی:

  1. جلوگیری از خروج ارز از کشور می باشد
  2. افزایش تولید ناخالص ملی
  3. حمایت موثر از هنرمندان و صاحبان کسب و کار در حوزه صنایع دستی
  4. ویژگی های منحصر به فرد صنایع دستی و توانایی بسیار عالی هنرمندان این سرزمین
  5. استفاده از هدایای سازمانی ای که ارزش افزوده منحصر به فردی دارند
  6. ایجاد یک تجربه منحصر به فرد در میان مخاطبان و انتخاب یک هدیه مانا
  7. ارزش نهادن به افراد و ایجاد حس خوب در انها

.

مزایای هدیه های صنایع دستی

صنایع دستی در ایران و در شهرهای دیگر بسیار مهم و پر رونق است. به طوریکه هر شهر صنعت دستی مخصوص به خود را دارد.

تا کنون 600 صنعت دستی در یونسکو به ثبت رسیده است که تعداد 450 عدد متعلق به کشور ماست.

هر سال 20 خرداد، سالروز جهانی صنایع دستی است. روشن است که هدیه های صنایع دستی ارزشی فراتر از یک هدیه ی معمولی دارند.

شما می توانید انواع صنایع سنتی را سفارش دهید، بطوریکه لوگو و مارک شما نیز در صفحه و قالب کار وجود داشته باشد و آن را به عنوان هدیه اداری خاص خود به مهمانان و کارمندان خود بدهید.

.

مزيت ها و قابليت هاي صنايع دستي:

صنايع دستي بدليل فراواني مواد اوليه، ارزاني، دسترسي آسان به آن عدم نياز به به سرمايه گذاري بالا، نداشتن آلايندگي زيست محيطي، ارزش افزوده بالا مي تواند بهترين گزينه در جهت رفع بيكاري و ايجاد اشتغال باشد.

در عصري كه عصر تكنولوژي ناميده مي شود چرا ما از صنايع دستي سخن به ميان مي آوريم؟ اصولا در بررسي اوليه طرح ها و فعاليت هاي اقتصادي توجيه فني و اقتصادي از نكات مهمي است كه مورد توجه كارشناسان مي باشد.

بدليل ارتباط تنگاتنگ صنايع دستي با صنعت توريسم، توجه به اين بخش مي تواند براي جلب گردشگران به كشور سودمند باشد. استقبال گردشگران داخلي و خارجي براي خريد يكي از آثار هنري يا صنايع دستي هر شهر يا استان نشان مي دهد قابليت بهره برداري اقتصادي از صنايع دستي كشورمان يكي از اصلي ترين مزاياي پرداختن به صنعت گردشگري و تقويت آن است.

.

بررسی صنایع دستی از زوایای مختلف:

  • تنوع

همانطور که می دانید جای جای این مرز و بوم از فرهنگ و هنر غنی شده است. به وسعت اقوام و شهرهای ایران می توان از تنوع صنایع دستی نام برد. تنوع صنایع سنتی و دستی ایران در شکل، نوع مواد به کار رفته، نوع ساخت، کاربرد، جنس، سایز، قیمت و… همه و همه باعث می شود که متناسب با همه سلایق باشد. این تنوع در قیمت و مدل ها دست شما را باز می گذارد. تصور کنید قصد دارید هدایایی انتخاب و خرید نمائید. با توجه به محدوده قیمت صنایع دستی اصیل ایرانی به راحتی می توانید در چند سطح کاری بسته های هدایایی انتخاب و اهدا نمائید.

.

  • قابلیت سفارشی سازی

در این چند ساله دیده شده است که تنها گزینه ای که برای سفارشی سازی هدایا وجود دارد چاپ و درج لوگو بر روی محصول بوده است. اما صنایع دستی به این دلیل که قابلیت سفارشی سازی در تعداد، شکل، ساختار ، رنگ و… را دارند گزینه ای بسیار مناسب برای هدایای تبلیغاتی می باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید از آنجا که صنایع دستی بدون دخالت ماشین صورت می گیرد باید زمان آماده سازی برای سفارشی سازی را در نظر بگیرید.

.

  • دوام و ماندگاری

ماندگاری هدیه تبلیغاتی برای شخص هدیه دهنده از اهمیت بالایی برخوردار است چون اصولا شخص هدیه دهنده دوست دارد هدیه ای که می دهد توسط شخص گیرنده هدیه استفاده شود. تجربه در سالهای اخیر نشان داده است که از آنجا که هدایا تکراری یا بی کیفیت بوده اند به سرعت کنار گذاشته می شوند. اما اگر صنایع دستی را به عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرید با این مشکل دچار نمی شوید چرا که صنایع دستی همیشه در طول تاریخ از احترام و جایگاه ویژه ای بین مصرف کنندگان برخوردار بوده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

.

  • امکان ایجاد تجربه منحصربه­ فرد در مخاطب

اگر بدانید هدیه ای که شرکت شما به عنوان هدیه تبلیغاتی در نظر می گیرد احساس لذت بخشی به شخص دریافت کننده می دهد حتما زودتر دست به کار می شوید. ایجاد حس خوب و لذت بخش در مشتری و شخص مخاطب می تواند تاثیر بسزایی بر روی برندسازی شما داشته باشد. شما با یک انتخاب هوشمندانه احساسات و هیجانات مخاطب را برانگیزانده اید و این همان چیزی است که بسیاری از شرکت های بزرگ سالهاست که به دنبال آن هستند و هزینه های گزافی برای رسیدن به  آن خرج می کنند. پس می بینید که با صرف هزینه ای معقولانه به راحتی می توانید با ایجاد حس خوب تا مدت ها در ذهن مخاطب بمانید و نام شرکت خود را در ذهن او تداعی کنید.

.

  • ارزش مادی و معنوی بالاتر

از لحاظ که پیشینه فرهنگی، تاریخی و هنری از ارزش معنوی بالایی برخوردار هستند. اگر شرکت شما یک محصول هنر دست را به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کند فارغ از اینکه شما چه میزان برای ن هزینه کرده اید در ذهن مخاطب اینگونه تصور می شودکه این هدیه متمایز از سایر هدایاست و از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردار است. 

.

عید نوروز و هدایای نفیس صنایع سنتی و دستی:

با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تدارک ویژه جامعه و همچنین ادارات و سازمان‌ های گوناگون برای استقبال از سال نو و عید نوروز ضرورت تهیه هدیه خاص نوروزی نیز نمود بیشتری می یابد.

خوشبختانه در سال های اخیر به ویژه در حوزه‌ های سازمانی، شاهد انتخاب بیشتر هدایای مورد نیاز از حوزه صنایع سنتی ایران می باشیم،که این امری بسیار قابل ستایش و پسندیده است، چرا که صنایع سنتی و دستی ایران میراث ماندگار و ارزشمند ملی ماست و برای همه ما نگاهبانی از این میراث و همچنین کمک به رشد و ترقی آن بسیار مهم است.

هدایه تبلیغاتی مدیریتی:

هدایای تبلیغاتی مدیریتی همانطور که از اسم آن مشخص است مخصوص مدیران و مشتریان ویژه می باشد. مدیران شرکت ها، معمولاً به دنبال ست های مدیریتی خاص برای اهدا به مدیران شرکت‌های دیگر هستند.

هدایای تبلیغاتی و پک هدیه سازمانی خاص به افراد اجازه می دهد که نام تجاری شما را ببینند در واقع یک هدیه تبلیغاتی خاص و یا هدیه سازمانی ویژه، باعث ایجاد ارتباطی قوی‌تر با مشتریان و مدیران شرکت های مختلف می‌شود و برندینگ مناسب و بسته بندی زیبا کمک می کنند تا تصویر بهتری از نام تجاری و شرکت شما در ذهن ها ایجاد شود.

.

مخاطبین این مقاله را سازمانها، ادارات، نهادها و شرکت ها می دانیم که هر ساله مبالغ زیادی صرف هزینه خرید هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدایای نمایشگاهی و مناسبتی می کنند.

به یاد داشته باشیم که میراث این سرزمین کهن را به فراموشی نسپاریم و روز به روز به این هنر فاخر ایرانی ارج نهیم و بیشتر از قبل از آن حمایت نمائیم.

.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×