loader image

گپی از صنایع دستی ، دستاورد هنر و صنعت

صنایع دستی صوفی

با توجه به فرهنگ و هنر وسیع ایران و هنر دست بی مثال هنرمندان ایرانی، میتوان گفت صنعت دست و هنر دستی در ایران جزو یکی از شاخصه های شناخت کشور عزیزمان میباشد.

اما صنایع دستی که همه ما بارها و بارها نام آن را شنیده ایم و آن را به کار برده ایم چیست؟

کالاهای دست ساز کوچک تا زمان ظهور صنعت ماشین سازی در مقیاس بزرگ ، شکل غالب تولید بود ، که با آن همزیستی بودند ، گرچه آنها اهمیت قبلی خود را از دست دادند. ویژگی های صنایع دستی استفاده ساده از تجهیزات آزمایشگاهی است. اهمیت تعیین کننده مهارت artisan ، که تولید کالاهای با کیفیت و هنری با کیفیت بالا را ممکن می سازد.
تولیدی در مقیاس کوچک ، که در آن صنعتگر به تنهایی یا با تعداد بسیار کمی از دستیاران کار می کند.

صنایع دستساز با ظهور فعالیت تولیدی انسان ظاهر می شود.
صنعت های دستی در حال توسعه همراه با فناوری تحت تشکل های مختلف اجتماعی ، اشکال مختلفی را به عهده می گیرند.
مطابق با مراحل تقسیم اجتماعی زایمان ، آنها معمولاً به صنایع دستی داخلی ، سفارش داده شده (ساخته شده به سفارش) و صنایع دستی تولید شده برای بازار تقسیم می شوند.
صنعت دستی داخلی ، اولین شکل ، قبل از توسعه این هنر به یک بخش مستقل از اقتصاد غالب است. آنها توسط اعضای یک خانواده برای برآورده کردن نیازهای خود تولید می شوند ، آنها جزئی جدا نشدنی از اقتصاد معیشت هستند. که فروشگاه صنایع دستی صوفی طی چند سال به آنها در این بخش کمک میکند. soophi.ir

صنایع دستساز سفارش دار برای پر کردن سفارش مصرف کننده توسط یک صنعتگر تولید می شود.
مواد اولیه یا توسط صنعتگر و یا توسط مشتری تهیه می شود.
صنایع دستی مأموریت همچنین شامل کارهایی است که توسط یک صنعتگر در یک خانه غیر از خود او انجام می شود ، در ازای پرداخت به صورت قطعه یا روز. با این حال ، این نوع کارها گاه در یک گروه جداگانه قرار می گیرند ، به خصوص اگر هنرمند مسافرتی باشد.

عبارت “صنایع دستساز و دستی برای بازار” به تولید كوچك كالا اشاره دارد ، كه صنعت دستی را به مصرف كننده در بازار محلی یا به بازرگان می فروشد.
تولید صنایع هنری و دستی برای یک بازار محلی ، که در آن تماس شخصی بین تولیدکننده و مصرف کننده برقرار است ، مبتنی بر تقسیم باریک کار در یک منطقه کوچک شهری یا روستایی است.
تولید کالاهایی برای فروش در مناطق دوردست مبتنی بر تقسیم گسترده کار است که مستلزم توسعه تجارت کالا و ارز و ظهور مکانیک به عنوان یک گروه اجتماعی مجزا است.
همراه با توسعه این هنر سفارش داده شده و به ویژه صنایع دستی برای بازار ، ظهور و توسعه شهرها به عنوان مراکز صنایع دستی و تجارت است.

تعاریف باریک از اصطلاح مصنوعات دستی و رویکردهای مختلف برای طبقه بندی صنعت دستی در ادبیات تاریخی و اقتصادی وجود دارد. غالباً مفهوم صنعت دستی داخلی را شامل نمی شود که به اصطلاح دیگری طراحی شده باشد.
بعضی اوقات ، فقط صنایع دستی سفارش داده شده در مفهوم صنایع دستی گنجانده شده و صنایع دستی بازاریابی به عنوان صنعت کلبه معرفی می شوند.
این اصطلاح گاهی اوقات کار سفارش داده و کار را به بازار عرضه می کند فقط در مرحله ای که صنعتگران تولیدکنندگان مستقر در مقیاس کوچک و مستقل باشند و شخصاً ابزار تولید را در اختیار داشته باشند.
در این حالت ، مفهوم صنایع دستی، از صنعت داخلی و برخی صنعت دستی سفارش داده شده و همچنین کار صنعتگرانی که به واسطه سرمایه به بردگی گرفته می شوند (یعنی صنعتگرانی که در خانه برای سرمایه داران کار می کنند) مستثنی است.
در آثار روسی درباره اقتصاد و آمار ، صنعتگران قرن نوزدهم و بیستم اغلب به عنوان صنعتگران شناخته می شوند.
تعدد معانی موجود در اصطلاح صنعت دستی با این واقعیت پیچیده تر می شود که زبان های مختلف از اصطلاحات بی نظیر به معنای «صنایع دستی» یا طراحی اشکال مختلف صنایع دستساز استفاده می کنند.

صنعت دستی داخلی مشخصه جامعه بدوی جمعی بود. اعضای گروه های اقتصادی بدوی تولید محصولات سنگ ، چوب و استخوان می کردند. سفالهای سفالی؛ و پارچه ، که نیاز به تسلط بر فنون ریسندگی و بافندگی دارد.
انتقال به یک اقتصاد کشاورزی و جمع آوری سهام و یک زندگی سالم و مستقیمی انگیزه قدرتمندی را برای توسعه صنعت دستی فراهم کرد.
متالورژی در این مرحله از توسعه سرچشمه گرفت و ساخت و ساز بسیار مهم شد.

تکنیک های صنایع دستی در پیچیدگی افزایش یافته است ، و به ویژه متالورژی شاخه های جدیدی از تولید ظاهر می شوند که با فناوری نیاز به کارگران بسیار ماهر دارند.
این روندها بر ظهور صنعتگران مشغول کار در صنایع دستی خاص (به عنوان مثال آهنگران و سفالگران) تأثیر می گذارد. ظهور صنعتگران متخصص ، که اولین گام در روند طولانی جدایی صنایع دستی از کشاورزی است ، از مهمترین مراحل در تقسیم اجتماعی کار است.

در طول تاریخ جوامع طبقاتی پیشاپیتالالیستی ، صنعت دستی داخلی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
جمعیت دهقانان بیشتر کالاهای صنایع دستساز ساده خود را تولید می کردند.
علاوه بر این ، کالاهای صنایع دستساز در خانوارهای نمایندگان صنوف حاکم تولید می شد.
گرایش به تخصص در صنعتگران در بزرگترین خانواده ها ، از جمله ، وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×