loader image

هدیه برای شخصیت های مختلف

هدیه برای شخصیت های مختلف

همان طور که ما با هم تفاوت های  ظاهری داریم قطعا تفاوت های شخصیتی هم داریم. اینجا همراه شما هستیم تا ببینیم چه هدیه برای شخصیت های مختلف مناسب است.

منتها این تفاوت های هر تیپ معنی برتری یک تیپ شخصیتی نسبت به تیپ شخصیتی دیگر نیست.

یادمان باشد هیچ کس کامل نیست، مهم اینه که چقدر برای بهتر شدن و رشد شخصیتی تلاش می کنیم!

هدیه دادن به دوستان و اطرافیان به نظر کار ساده و بی دغدغه ای است اما اگر بخواهیم نگاه ویژه و خاصی داشته باشیم متوجه میشویم که جز کارهای سخت محسوب میشود، ازین نظر که آیا هدیه ما مورد پسند مخاطب قرار میگیرد یا خیر.

.

افراد خجالتی

کم حرفی بارزترین ویژگی افراد خجالتی ست. آن ها دارای اعتماد به نفس پایین هستند، اکثرا احساس خوشایندی در جمع ندارند و معمولا هنگامی که مورد سوال و صحبت با مخاطب قرار میگیرند کوتاهترین پاسخ ممکن را میدهند.

در کل هدیه گرفتن برایشان احساس خوبی به همراه می آورد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آنها میشود.

پیشنهاد میشود اگر در نزدیکان خود چنین تیپ شخصیتی ای را دارید گاهی بدون مناسبت به او هدیه دهید. باید در نظر داشته باشید افراد خجالتی و کم حرف به فعالیت های گروهی و جمعی تمایلی ندارند. هدیه ای مناسب برای این دسته افراد میتواند کتابی در زمینه ای که به آن علاقه دارند باشد.

عمدتا کتاب های رمان و خود آموز مورد استقبال آن ها قرار می گیرد. موزیک پلیر و هندزفری، هدایای کاربردی و جذابی برای این دسته از افراد است زیرا آن ها اکثرا در تنهایی خود موزیک گوش میکنند. از دیگر پیشنهادات مناسب: ست ورزشی یا یادگاری ای تزئینی که بتواند در خلوت خود از شما به یادگار داشته باشد.

.

افراد احساساتی

این افراد بسیار احساساتی و زود رنج هستند .خود را با احساسات دیگران درگیر می کنند و چون از تخیل بسیار نیرومندی برخوردارهستند خودشان هم دچار همان احساسات می شوند.افسردگی و نوسان خلق در این افراد زیاد مشاهده می شود.

این دسته از افراد، رمانتیک و احساساتی هستند و غالبا هنگام تصمیم گیری احساسشان بر عقلشان غلبه دارد.

آنها به طور متقابل به احساسات دیگران و اطرافیان خود توجه میکنند و به دنبال جلب رضایت دیگران هستند. برای آن ها آداب هدیه دادن از خود هدیه برایشان اهمیت بیشتری دارد. در واقع هدیه گرفتن برای آنها بیشتر از آنکه جنبه کارایی داشته باشد جنبه احساسی دارد. نکته حائز اهمیت این است که مناسبات و لحظات را دقیق به خاطر داشته باشید و هدیه خود را دقیق در روز مناسبت  به آنها بدهید.

پیشنهاد میشود کنار هدیه خود، یک شاخه گل به همراه داشته باشید. زیورآلات تزئینی و محصولاتی که سمبل عاشقانه و عاطفی دارند برای این گروه افراد مناسب است. شاید بهتر باشد یک جمله عاطفی کنار هدیه نیز به او تقدیم کنید. یک عطر خوشبو کنار یک بسته شکلات و حتی یک مجموعه سی دی موسیقی نیز میتواند خیلی جذاب و مناسب این گروه افراد باشد.

.

افراد جسور

این افراد اصولا با اراده و دارای افکار رک و صریح هستند و غالبا میتوانند عواطف و احساسات خود را مدیریت کنند. هدف گرا هستند و در کار خود پشتکار دارند. اگر مخاطب شما چنین خصوصیات شخصیتی ای دارد، بهترین پیشنهاد برای آن ها هدایای کاربردی ای است که در راستای هدف و کارشان باشد.

ابزار و وسایلی مرتبط با هنر و علایقشان، محصولاتی همچون کیف لب تاپ، فلش، گوشی موبایل و لوازم تکنولوژیک از جمله هدایای مناسب برای این گروه از افراد است.

.

افراد خودشیفته

اصولا این دسته از افراد خود را بسیار ویژه و خاص میپندارند و اکثرا انتظار دارند که خاص ترین هدیه را دریافت کنند. در این مورد کار شما کمی سخت میشود!

آن ها همیشه حق بجانب هستند و به سختی راضی و خوشحال میشوند، بعلاوه روی تک بودن و منحصر به فرد بودن حساسیت بالایی دارند.

بهترین پیشنهاد برای این افراد، میتواند برندهای معروف و مارکهای خاص باشد. ساعت، طلا، زیوآلات برند و لباس های مارک دار و تک میتوانند بهترین  گزینه ها برای این افراد باشند و آنها را راضی و خوشحال کنند.

.

افراد حسابگر

این گروه از افراد، از پول خرج کردن زیاد، مضطرب و نگران میشوند و امنیت مالی را به هیجان خرج کردن ترجیح میدهند، پس برای آن ها هیچ وقت به دنبال هدیه های گرانقیمت نروید چون اولین چیزی که بعد از هدیه شما به ذهنشان میرسد این است که حالا چطور جبران کنم؟

و همین مساله باعث میشود احساس خوش هدیه از او سلب شود. برای این افراد بهتر است به سراغ هدیه های کاربردی بروید که به نحوی برطرف کننده یکی از نیازهای روزمره آنها باشد مانند کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی یا لوازم منزل. با این روش هم به او هدیه داده اید و هم بار ی از خرج او برداشته اید.

استثنائا برای این دسته افراد، وجه نقد نیز میتواند خوشحال کننده باشد. اگر سلیقه او را نمیشناسید میتوانید وجه مورد نظر را با بسته بندی قابل قبول به او بدهید. در نظر داشته باشید این افراد از هدایای تزئینی و لوکس و اصولا از وسایلی که بی استفاده باشند لذت نمیبرند.

.

افراد مهربان

این افراد دائم به فکر دیگرانند.خود را به آب و آتش می زنند تابه دیگران کمک کنند.به قول قدیمیها حسن هلاک هستند .نیاز به محبت و توجه دارند .قادر به “نه” گفتن، نیستند، چون از طرد شدن واهمه دارند.افرادی وابسته و متکی به دیگرانند.حرمت ذات پایینی دارند و همواره به دنبال تایید و تحسین دیگرانند.

محبت و عشق ورزیدن خصوصیات بارز افراد مهربان است. آنها معمولا برونگرا و بخشنده هستند و در اجتماع حضور فعال دارند. آنها هیچ گاه مناسبت ها و تاریخ های تولد را فراموش نمیکنند و همیشه منتظر فرصتی هستند تا دیگران را خوشحال کنند.

افراد مهربان ساعت ها وقت و انرژی خود را با رضایت  صرف دیگران میکنند. پس اگر هدیه ای که دریافت میکنند نشان دهنده این باشد که برای آنها وقت و انرژی صرف کرده اید قطعا احساس خوب و خوشایندی پیدا خواهند کرد. خرید یک اثر هنری میتواند برای این گروه افراد مناسب باشد.

همچنین بلیط کنسرت، تاتر و سینما میتواند این دسته از افراد را خوشحال کند. باید توجه داشته باشید که برای این افراد، برعکس افراد حسابگر، دادن وجه به عنوان هدیه اصلا خوشایند نیست چون سریعا این ذهنیت به سراغشان می آید که برای رفع تکلیف این کار را انجام داده اید.

.

افراد ولخرج

اصولا این دسته از افراد نمیتوانند در برابر خرج کردن پول مقاومت کنند. بروز رفتارهای هیجانی و نمایشی از ویژگی های آنهاست و گاه بدون هیچ نیازی بی محابا اقدام به خرید های بی مورد و  تجملاتی میکنند. معمولا نوع، جنس و کاربرد آن نیز برایشان چندان مهم نیست و تنها ازینکه آن را بخرند احساس رضایت و خوشنودی دارند.

پیشنهاد میشود به آن ها کادوهای هیجان انگیز مثل یک دسته گل بزرگ، عروسک های بزرگ، قاب عکس و وسائل تزئینی با بسته بندی جالب هدیه دهید. بخاطر داشته باشید که بسته بندی کادویی که میدهید هرچه شیک تر و تجملی تر باشد بیشتر آن ها را به وجد می آورد.

.

افراد خودنما

این افراد به دنبال لذت جویی بوده و برونگرا ترین تیپ در بین نه تیپ انیا گرام هستند.تابع فلسفه اپیکور هستند که زندگی یعنی لذت بردن و دوری از درد .افرادی اجتماعی و رفیق باز هستند.

معمولا همه فن حریفند و در چند چیز تبحر دارند و بسیار خوش بینند. همواره به دیگران امید میدهند،نگران نباش همه چیز درست میشه. اهل بلوف زدن و خالی بندی و یا غلو کردن هم هستند

اصولا توجه طلبی زیاد و افراطی ویژگی شخصیتی این افراد است. آن ها رفتارهای نمایشی و پر زرق و برق و خوش آب و رنگ را به شدت میپسندند، همیشه دوست دارند کانون توجه قرار بگیرند و نحوه هدیه دادن برای آن ها خیلی مهم است. اگر بتوانید آنها را سورپرایز کنید و اگر این اتفاق در حضور دیگران باشد بسیار برای آنها جذاب و خوشایند خواهد بود.

هدایای تزئینی و لباس های پر زرق و برق با مدل های خاص و غیر معمول میتواند آنها را به وجد آورد. اگر به سراغ زیور آلات میروید سعی کنید به دنبال رنگهای درخشان و پرنگین بروید. یادتان نرود هرچه تزئین و مدل بسته بندی هدیه جالبتر باشد و به چشم بیاید برایشان خوشحال کننده تر خواهد بود.

.

افراد سرزنده

شخصیت های سرزنده و شاد افرادی هستند با روابط اجتماعی بالا و برونگرا. خوش بینی یکی از ویژگی های بارز آنهاست و علاقه زیادی به تعامل و ایجاد روابط صمیمی و دسته جمعی دارند.

برای این افراد هدیه هایی پیشنهاد میشود که کودک درون آنها را فعال کند. عروسک شخصیت های کارتونی، مجسمه هایی با اشکال فانتزی، سی دی های بازی های رایانه ای و حتی بعضی از وسائل و لوازم نوستالژیک میتواند آنها را بسیار خوشحال کند. سعی کنید از رنگهای شاد و طرح های خاص استفاده کنید هم در انتخاب هدیه و هم در بسته بندی آن.

.

افراد ساده و بی ریا

این افراد سخت گیر نیستند، به طور کلی مثبت اندیشند، سعی میکنند با آنچه هست خوشحال و راضی باشند و برای جلب رضایت به دنبال چیزی نمیگردند.

تهیه هدیه برای این دسته از افراد به مراتب کار آسانتری است. این افراد همه چیز را ساده میگیرند و تقریبا با هر هدیه ای خوشحال میشوند.

.

افراد سختگیر و جدی

شخصیت های جدی و سخت گیر به دنبال یک خط ثابت هستند و ازین شاخه به آن شاخه پریدن اجتناب میکنند، پس طبیعی  است که در کارشان ماهر باشند. اصولا این افراد با پشتکار و متعهدند.

از دیگر ویژگیآنها میتوان به متفکر و تحلیل گر و ارزیاب بودن، اشاره کرد پس هدایای تزئینی و فانتزی برای این افراد جالب نیست!

لوازم دیجیتال و کاربردی، وسایل ورزشی، هدایای نمادین یا یادبودی کلاسیک میتواند مناسب این گروه از افراد باشد.

.

برای دیدن محصولات ما پیچ اینستاگرام صوفی را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×