loader image

تاثیر هدیه تبلیغاتی بر برندینگ

خودکار چوبی صنایع دستی هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی برای کسب هایی با هدف های مختلف که میخواهند موفق باشند روشی عملی و اثر بخش در سازمان ها است .

هدیه سازمانی یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است که هر سازمانی میتواند در فرایند بهبود کسب و کار از آن بهره بگیرد.

به این موضوع خواهیم پرداخت.

کسب وکاری موفق است که بتواند درست و اصولی تصمیم بگیرد و در مواقع مهم واکنش مناسبی ارائه بدهد،در این بین استفاده از ابزار و تکنیک های خلاقانه و متفاوت می تواند این نقش را ایفا کند.

هدیه تبلیغاتی و دادن هدیه سازمانی یکی از این موارد است.

این هدایا یکی از اجزاء مهم در کسب و کار بوده و هرساله همه سازمان‌ها جزئی از بودجه خود را به آن اختصاص می‌دهند هدیه دادن یک تسهیل‌گر اجتماعی است و در طولانی مدت روابط و همچنین شما را در پستی و بلندی حفط می‌کند؛در این مقاله به بررسی کاملی در مورد چرایی و چگونگی آن می پردازیم.

.

هدیه تبلیغاتی چه تعریفی دارد؟

تعاریف هدیه تبلیغاتی می تواند کاملا متفاوت باشد،مثلا قدردانی از یکی از مشتریان وفادار و همیشگی و یا تشکر از کارمندی که بیشتر از زمان و فراتر از حدود وظایف خود برای شما وقت گذاشته است.

اما دلیلی که تقریبا می توان گفت بیشتر شرکت ها به همان منظور به هدیه دادن روی می آورند،تقویت رابطه تجاری پیش آمده است.

.

مزایای هدیه تبلیغاتی

۱-هدیه دادن پلی است برای ایجاد رابطه نزدیک تر.
۲-شخصی سازی کردن هدایا برند شما را تقویت می کند.
۳-در تماس بودن مشتری، رابطه کاری تان را زنده نگه می دارد.
۴-هدیه دادن شما را نسبت به رقبایتان متمایز می کند.

.

شرایط برای هدیه دادن دارد:

– هدیه ی مناسب.
– انتخاب شیوه ارسال و تحویل.
– زمان مناسب.
– قبل از اینکه به فکر خرید هدیه باشید اول مطمئن شوید که سازمان مخاطب تان شرایط و اخلاق نامه ویژه ای دارد و یا خیر.
– در هدیه دادن به شرکت های مالی مانند ادارات مالیاتی و بیمه باید به تمام شرایط و ضوابط آن شرکت توجه کنید.
– زمانی که در میان یک مناقصه هستید اصلا به فکر هدیه دادن نباشید چون بدترین زمان ممکن است حتی اگر در تعطیلات باشد.
– هدیه های سخاوت مندانه و بسیار لوکس مانند ماشین یا یک سفر خاص همیشه مورد شک و ظن قرار دارند و باید بسیار محطاتانه تهیه شوند، زیرا برخی قوانین مالی و مالیاتی اجازه دادن و گرفتن این گونه هدایا را به برخی شرکت ها نمی دهد.
– حتی اگر قانونی در کار نباشد مواظب باشید تا هدیه ای که انتخاب می کنید تاثیر بدی در مخاطب نگذارد. برای این منظور باید فرهنگ و آداب مخاطب خود را مورد بررسی و توجه قرار دهید؛ به ویژه اگر مخاطب تان از کشوری دیگر است.
– بهترین زمان هدیه دادن تعطیلات است، مثلا تعطیلات سال نو. اما مناسبت هایی مانند تولد، سالگرد شروع همکاری و … نیز وجود دارند؛ هدیه دادن در این زمان ها مطمئنا حس بسیار بهتری در مخاطب ایجاد خواهد کرد.
هدیه های سازمانی راهی مناسب برای تحکیم رابطه تجاری شماست. از آن با یک شیوه و در زمان مناسب استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

.

هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی

هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی یکی از موثرترین راه هایی هستند که هر مدیر بازاریابی از آن جهت افزایش فروش و جلب رضایت مشتریان خود استفاده میکند.

هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی به مناسبت های مختلفی (یک رویداد تجاری، مناسب ملی و مذهبی خاص، نمایشگاه ها و … ) ممکن است اهدا شود.

به غیر از رویداد، فاکتورهای دیگری مثل مخاطب، بودجه سازمان، اهداف بازاریابی و … میتوانند در انتخاب مناسب ترین هدیه تبلیغاتی نقش داشته باشند.

.

اصل تقابل دلیل اصلی هدیه دادن!

اصل تقابل (Reciprocity) یک هنجار اجتماعی است که شامل تبادلات مهربانانه بین افراد است.

یعنی پاسخ به عمل یک فرد با یک عمل برابر. در دنیای اقتصاد رفتاری، هدیه دادن عملی برای تحکیم هنجار های اجتماعی محسوب می شود.

فرض کنید در دنیای تماما اقتصادی زندگی می کردیم. در این شرایط شما به منزل دوستتان برای صرف شام دعوت شده اید و در نهایت به دلیل قضایای سود-هزینه باید پول شامتان را حساب کنید. با توجه به تدارکاتی که دوستتان برای شام دیده است.

می شود این طور بیان کرد که شما هزینه ای نصف هزینه شام پرداخت کرده اید، اما قطعا باعث خوشحالی دوستتان شده اید. حس رضایتی که افراد از دریافت هدیه به دست می آورند، بسیار بیشتر از دریافت پول به عنوان هدیه می باشد.

.

ویژگی های هدیه تبلیغاتی

تعدادی فاکتور در انتخاب یک هدیه مناسب هست که اگر در نظر گرفته شود بدون شک تاثیرگذاری این هدایا افزایش چشم گیری خواهد کرد.

  • خلاقیت و نوآوری : از خرید محصولات کلیشه ای دست بردارید. سعی کنید محصولی جدید و خلاقانه انتخاب کنید.
  • کاربردی : بهتر است محصولی را به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کنید که برای مشتری مورد استفاده باشد.
  • با کیفیت : هدایای تبلیغاتی تاثیرات ماندگاری در ذهن مشتریان ایجاد می کند. بنابراین اگر تصمیم دارید محصورات ارزان و بی کیفیت ارائه دهید، بهتر است هیچ کاری نکنید.
  • ایرانی بودن کالا : این امر نه تنها به اقتصاد و تولید ملی کمک خواهد کرد، بلکه این نگرش شما به تولید ملی و ایرانی بودن هدیه، حس فوق العاده ای در مخاطب نسبت به شما ایجاد خواهد کرد.
.

پاداش نقدی یا هدیه؟

سازمان ها نیز می توانند از این اصل استفاده کنند. آیا باید به یک کار مند هدیه ای یک میلیون تومانی داد یا یک میلیون تومان پول نقد؟

اگر از کارکنان بپرسید اکثریت آنان به احتمال زیاد پول نقد را انتخاب خواهند کرد. ولی هدیه ارزش خاص خود را دارد و ماندگار تر است.

هدیه می تواند روابط بین کارفرما و کار مند را ارتقا دهد و با این کار فواید بلند مدتی را برای هر دو طرف به ارمغان آورد.

.

گزینه های خرید کادو

حال که  کم و بیش قوانین موجود برای تهیه کادو در دنیای اقتصاد رفتاری را مطالعه کردیم، چند گزینه برای کادو خریدن پیش رو داریم:

اول از همه ارزش واقعی و اقتصادی پول نقد را فراموش نکنید، شاید سریع ترین و راحت ترین گزینه انتخابی برایتان پول نقد باشد.

پول نقد به طرف هدیه گیرنده کمک می کند تا ارزش دقیق هدیه شما را بداند، حالا آیا این مسئله برایتان خوب است یا خیر، تصمیمش با خودتان است.

در وهله دوم اگر زمان لازم برای تهیه هدیه را دارید و اگر با خرید هدیه مورد نظرتان، درد پرداخت را در شخص هدیه گیرنده از بین می برید، شک نکنید که مناسب ترین گزینه را پیش رو دارید.

.

صنایع دستی صوفی و سایر محصولات مانند ست های رومیزی، ساعت چوبی، ظروف مس و دیگر محصولات دکوراتیو یکی از بهترین گزینه ها برای خرید هدایای سازمانی است

برخلاف تصور بسیاری از مدیران ارشد سازمان‌‌ها و کارخانجات مختلف، خرید هدیه سازمانی برای مشتریان و کارمندان یک کار اضافی و بیهوده نیست.

این امری است کاملا ضروری که هر سازمانی باید آن را انجام دهد.

در دنیا سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به دنبال بهانه‌ای برای دادن هدیه‌های سازمانی خود هستند برای تکرار شدن یاد برندشان در ذهن همگان!

مورد مهم در این میان انتخاب بهترین هدیه سازمانی است. همان قدر که دادن هدیه به کارمندان و مشتریان اهمیت دارد به همان اندازه انتخاب درست هدیه نیز مهم است.

.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×