هدایای نمایشگاهی برای مشتریان یکی از مهمترین هدایا و برند سازی است که نمی توان آن را از دست داد.
.
عوامل اثربخش برای هدایای نمایشگاهی
اگر به عنوان یک بازدید کننده در نمایشگاهها حضور داشته باشید، حتما هدایای نمایشگاهی زیادی را دریافت کردهاید که برخی از آنها به یک هدیه ماندگار برای شما تبدیل شدهاند.
در ادامه چند نمونه از مهمترین عواملی را که باعث اثربخشی هر چه بیشتر هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی میشوند بررسی میکنیم.
.
۱) جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاه
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاه از دید مخاطب تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد. زیرا جذابیت هدایای نمایشگاهی به صورت ناخودآگاه مخاطبان را به سمت غرفه شما جلب خواهد کرد. بنابراین انتخاب هدایای جذاب در کنار استفاده از افراد متخصص برای ارائه اطلاعات تکمیلی به مشتریان میتواند تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی شما را چندین برابر کند. از این رو توجه داشته باشید که هر چه هدیه تبلیغاتی شما خلاقانهتر طراحی شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت. زیرا خاص بودن هدایای تبلیغاتی معمولا میتواند تضمینی برای جذابیت آنها نیز باشد.
.
۲) ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی
هر طور حساب کنید ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی تاثیرگذاری آن را چندین برابر میکند. زیرا تعداد دفعات مواجهه با نام برند توسط مشتری افزایش مییابد. از این رو نام برند در ذهن مشتری میماند. همین امر نیز باعث میشود که به تدریج به اولویت انتخابهایش تبدیل شود. به عنوان مثال ماندگاری یک فلش مموری بیشتر از یک خودکار تبلیغاتی است. بنابراین تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. از این رو فراموش نکنید که ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی میتواند با تحت تاثیر قرار دادن ذهن مخاطب، با هر بار دیدن و استفاده از آن او را به صورت ناخودآگاه به سمت شما خواهد کشید.
.
۳) کاربردی بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاه
یکی دیگر از مواردی که در تهیه هدیه نمایشگاهی باید مد نظر قرار گیرد، کاربرد آن است. توجه داشته باشید که هدف از ارائه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی جذب مخاطب و مشتری بیشتری است. نه یک وسیله تبلیغاتی که مشتری آن را به گوشهای از کمد خود بیندازد. و ظرف مدت کوتاهی نیز همه چیز را در مورد ان فراموش کند. از این رو هر چه از هدایای کاربردیتری برای تبلیغات خود استفاده کنید اثربخشی تبلیغات شما نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال ساکهای دستی، کیف، فلش مموری، خودکار، چراغ قوه، جاکلیدی و … از جمله هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند که میتوانند در نمایشگاهها مورد استفاده قرار گیرند.
.
۴) درج لوگو و نام برند بر روی هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی
تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذاب و کاربردی بدون درج لوگو و نام برند بر روی آن تاثیرگذاری چندانی بر روی مخاطب نخواهد داشت. زیرا مخاطبان پس از مدتی نام برند شما را فراموش میکنند. اما اگر نام برند و لوگوی شما بر روی هدیه تبلیغاتی نمایشگاه حک شده باشد، هیچ وقت از ذهن مخاطبان شما نخواهد رفت. از این رو درج نام برند و لوگو را بر روی هر نوع هدیهای که به عنوان گیفت نمایشگاهی تهیه کردهاید فراموش نکنید.
.
۵) مقرون به صرفه بودن هدیه نمایشگاه
در نظر داشته باشید که هدف از تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذب مخاطب است نه ورشکسته شدن شرکت! متاسفانه در بسیاری از موارد نداشتن برنامه دقیق برای صرف بودجه تبلیغاتی بسیاری از کسب و کارها را دچار مشکلات مالی جدی میکند. در حالی که یک بودجه بندی مناسب برای تبلیغات میتواند تاثیر فوقالعادهای بر روی رشد کسب و کارها داشته باشد. اما در مجموع میتوان گفت تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی گران قیمت کار عاقلانهای نیست. زیرا ریسک تبلیغات شما را به شدت افزایش میدهد.
.
۶) سبک و قابل حمل بودن هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی
نکته مهم دیگری که در تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باید مد نظر قرار گیرد سبک و قابل حمل بودن آن است. زیرا بازدیدکنندگان معمولا در طی روزهایی که نمایشگاه دایر است از غرفههای مختلفی بازدید میکنند. تصور کنید که اگر از هر غرفه یک هدیه تبلیغاتی دریافت کنند موقع برگشت از نمایشگاه با کلی هدیه تبلیغاتی روانه منزل میشوند. از این رو هر چه هدیه تبلیغاتی نمایشگاه تهیه شده توسط شما سبکتر باشد احتمال استفاده و نگهداری آن بیشتر خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است هدیه تبلیغاتی شما به دلیل سنگین بودن در گوشهای رها شوند. این کار نیز باعث میشود هزینههای تبلیغاتی شما هدر رود.
.
۷) ایجاد حس خوب در مخاطب
در مجموع بازاریابی و تبلیغاتی اثربخش خواهند بود که احساسات مخاطبان شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. از این رو بهتر است در انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه نیز به احساسی که با ارائه این هدیه در مخاطب ایجاد میشود دقت کنید. یک شاخه گل، بادکنک، شکلات و … از جمله هدایایی هستند که میتوانند حس خوبی در مخاطبان شما ایجاد کنند.
.
۸) تهیه هدایه نمایشگاهی به تعداد کافی
در بسیاری از موارد کمبود هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باعث نارضایتی مشتریان میشود. از این رو تهیه این هدایا به تعداد کافی یکی از مهمترین مواردی است که باید توسط مدیران تبلیغات مورد توجه قرار گیرد. به ویژه اگر نمایشگاه قرار است در روزهای تعطیل، آخر هفتهها و یا اعیاد برگزار شود تعداد هدایای تبلیغاتی مورد نیاز چندین برابر میشود. زیرا تعداد بازدیدکنندگان افزایش مییابد.
.
۹) متناسب بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاه
یکی از نکات مهمی که در تهیه هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه شود تناسب آن با زمینه فعالیت شرکت است. زیرا یک هدیه تبلیغاتی بیربط نمیتواند تاثیر چندانی بر روی جذب مخاطبان داشته باشد. به عنوان مثال تهیه فلش مموری به عنوان هدیه تبلیغاتی نمایشگاه یک شرکت کامپیوتری یا نرمافزاری انتخاب فوقالعادهای است. اما مطمئنا این هدیه تبلیغاتی برای یک شرکت فعال در صنعت کشاورزی مناسب نخواهد بود.
.
۱۰) توانایی انتقال پیام
هدف از تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطبان است. بنابراین هدیه تبلیغاتی انتخاب شده باید بتواند پیام شما را به خوبی به گوش مخاطبانتان برساند. در غیر این صورت هزینهی تبلیغات شما به هدر خواهد رفت و مطمئنا این موضوع برای مخاطبان شما هم چندان جذاب نخواهد بود. بنابراین در انتخاب هدایای تبلیغاتی خود کاملا دقت کنید تا میزان انتقال پیام تبلیغاتی و تاثیرگذاری این تبلیغات چندین برابر شود.
.
بهترین هدیه تبلیغاتی نمایشگاه شامل چه چیزهایی است؟
برای موفقیت در نمایشگاه بهتر است چند نوع هدیه مختلف در نظر بگیرید. به عبارت دیگر در این مورد باید هوشمندانه عمل کنید. به عنوان مثال میتوانید دو مدل هدیه گران قیمت و ارزان قیمت تهیه کنید. به این ترتیب که هدیه گرانتر را برای مخاطبان خاص خود در نظر بگیرید. و هدیه ارزان را برای سایر مخاطبان خود آماده کنید. اما بهتر است سعی کنید این هدایای تبلیغاتی از لحاظ ظاهری یکسان باشند. اما قیمت متفاوتی داشته باشند. خودکار تبلیغاتی، کیف پول تبلیغاتی با چرم مصنوعی و طبیعی، فولدر تبلیغاتی با دو جنس مختلف، جاکلیدی تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، ماگ، ساک دستی، شکلات تبلیغاتی و … از جمله تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی هستند.
.
آیا شناخت مخاطب در انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی تاثیرگذار است؟
بیشک شناخت مخاطبان طی فرآیند تحقیقات بازاریابی تاثیر به سزایی در انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه دارد. زیرا هر چه اطلاعات بیشتری از مخاطبان خود داشته باشیم احتمال انتخاب هدیه مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن آنها نیز افزایش پیدا میکند. از این رو میتوان گفت هر چه شناخت بهتر و بیشتری از مخاطبان خود حاصل کنید احتمال موفقیت شما در انتخاب هدایای تبلیغاتی نیز افزایش پیدا میکند.
.
میتوانید برای دیدن هدیه های پیشنهادی صوفی اینستاگرم ما را دنبال کنید.