loader image

هدایای سازمانی یک انتخاب جذاب و خاص

هدایای سازمانی

هدایای تبلیغاتی صوفی سعی دارد تا با فراهم کردن مجموعه ای کامل از هدایای تبلیغاتی و سازمانی کاربردی و تزئینی در بسته بندی های خاص و شکیل در کنار سازمان های نیک‌اندیش و آینده‌نگر باشد که درصدد هستند با انتخاب هدایای مناسب برای مشتریان و کارمندانشان تجربه ای منحصر به فرد خلق کنند.

.

صوفی با در نظر گرفتن هویت و اهداف سازمان ها و نیاز و سلایق مخاطبانشان، بازار متنوع محصولات و هدایای تبلیغاتی را جستجو کرده تا بهترین ست های هدیه و همچنین تک محصول های مناسب را ارائه دهد.

.

ما در انتخاب هدایای تبلیغاتی بسیار دقیق و با حساسیت عمل می کنیم تا همواره رضایت مشتریانمان را داشته باشیم.

.

در ادامه این مقاله به بررسی چند مورد از هدایای سازمانی ای که شما میتوانید از انها بهره بگیرید بپردازیم.

.

آشنایی با انواع هدایای سازمانی انگیزشی

به این موضوع توجه داشته باشید که هدایای سازمانی تاثیر فوق العاده ای بر روی روحیه کارمندان شما دارد. زمانی که کارمند از رئیس خود یا کارفرما خود هدیه ای دریافت می کند می داند که زحمات او قدردانی می شود و برای انجام وظایف خود رغبت بیشتری خواهند داشت.

.

هدایای سازمانی دکور اداری

دکور اداری سبب می شود فضایی که کارمندان در آن زمان می گذرانند زیبا شود. این زیبایی با وسیله های کوچکی مانند قاب عکس، گلدان های کوچک، تقویم های دائمی و نگهدارنده خودکار فراهم می شود. وسیله های گفته شده از بهترین هدایای سازمانی به حساب می آیند و هزینه مناسبی هم دارند که سبب می شود افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

.

هدایای سازمانی لوازم جانبی سفر

وسایل جانبی سفر از جمله هدایای سازمانی است که طرفداران خاص خود را دارد و اگر کارمندی دارید که ماموریت های کاری زیادی به او داده می شود این هدیه ها برایش انتخاب بسیار هوشمندانه ای خواهد بود. وسائلی مانند برچسب های چمدان برجسته، کیت های شارژر مسافرتی برای وسائل الکترونیکی، بالش های مسافرتی و… از انواع مختلف وسائل جانبی سفر به حساب می آیند که قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد.

.

لوازم اداری

لوازم اداری وسیله هایی هستند که کارمندان در طول ساعات کاری خود با آن سر و کار دارند. تصور کنید اگر کارمندی وسیله ای مانند یک خودکار حکاکی شده را هدیه بگیرد چه احساسی خواهد داشت؟ یک خودکار یا قلم حکاکی شده می تواند هدیه سازمانی مناسب و زیبایی برای کارمند شما باشد.

.

وسایل رو میزی

این وسیله ها به کارمند شما کمک می کند که برگه ها و دیگر وسیله هایی مانند خودکار را با نظم خاصی نگهداری کنند. علاوه بر نگهداری وسیله ها به ترتیب ظاهر میز کارمند شما هم زیبا و شیک خواهد شد. اگر کارمندی دارید که شیفته نظم است این مورد می تواند یک هدیه عالی برای او باشد.

.

دفترچه یادداشت یا سررسید سفارشی

مطمئنا سررسید از آن هدایای سازمانی است که هر کارمندی از دریافت آن لذت خواهد برد. به خصوص اگر شما به عنوان کارفرما یا رئیس سررسید را برای شخص او سفارشی کنید. این موضوع به او ثابت می کند که برایش اهمیت خاصی قائل هستید.

.

یک نوشیدنی دلنشین

البته به این موضوع هم اشاره کنیم که این نوشیدنی به فرهنگ هر ملت هم بستگی دارد. شما می توانید از یک نوشیدنی با بطری شیک استفاده کنید تا از کارمند خود بابت زحمت هایش قدردانی کنید.

.

قهوه مخصوص

قهوه برای کارمندانی مناسب است که در طول روز میزان کافئین بالایی را مصرف می کنند. اگر کارمندی با این شرایط دارید که به چای یا قهوه علاقه ای خاص دارد می توانید از علاقه او به عنوان یک هدیه سازمانی استفاده کنید و مطمئن باشید وی از دریافت این هدیه بسیار خوشحال خواهد شد.

.

لوازم جانبی زیبا و کاربردی

لوازم جانبی برای کسانی کاربردی خواهد بود که همیشه با همکاران خود در رابطه با دمای اتاق کار بحث دارند. کارمندانی که سرمایی هستند از دریافت یک دستکش بدون انگشت یا یک شال گرم احساس خوشنودی خواهند کرد و به جنجال محیط کار هم خاتمه خواهید داد.

.

آبگرم درمانی

اگر می خواهید کارمندان شما بعد از یک تعطیلات با قدرت و توانایی بیشتر بر سر کار برگردند می توانید به آن ها کارت های هدیه ای بدهید تا با استفاده از آن به استخرهای آبگرم بروند و با ماساژ و آبگرم درمانی آرامش به دست آورند. توجه داشته باشید که سلامت روان بسیار مهم است و بر روی فعالیت کارمند شما تاثیر به سزایی دارد.

.

هدفون و دستگاه های صوتی

اکثر دفاتر سر و صدای بالایی دارند و این ممکن است بازدهی کارمندان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با هدیه دادن یک هدفون به کارمند خود می توانید از این کاهش بازدهی جلوگیری کنید. کارمند شما می تواند با هدفون و دیگر دستگاه های صدا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهد و سر و صدا را نشنود.

.

بلیط های اماکن تفریحی

گاهی به کارمند خود کمک کنید تا استراحت کند و از مرخصی یا تعطیلات خود لذت ببرد. برای این منظور کافی است از بلیط اماکن تفریحی برای هدیه سازمانی استفاده کنید. این بلیط ها می تواند بلیط سینما، شهربازی یا تماشای بازی تیم مورد علاقه او باشد و هیچ محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد.

.

تبلت یا کتابخوان الکترونیکی

اگر کارمندی دارید که علاقه خاصی به خواندن و مطالعه دارد یک کتابخوان الکترونیکی هوشمند می تواند هدیه سازمانی خوبی برای او باشد. این هدیه به او کمک می کند که در ساعات بیکاری یا در تعطیلات مطالعه را با لذت بیشتری ادامه دهد.

.

هدایای مربوط به سرگرمی

گاهی برای انتخاب هدیه سازمانی به کارمندان خود به این موضوع فکر کنید که آن ها چه کاری را دوست دارند و ساعات استراحت خود را چگونه می گذرانند. اگر کارمندی دارید که به باغبانی علاقه خاصی دارد، وسائل باغبانی می تواند از بهترین هدایای سازمانی برای او باشد. کارمندی که به آشپزی علاقمند است، دریافت هدیه ای شامل وسائل آشپزخانه او را شاد خواهد کرد. این هدیه ها کمی شخصی هستند و حس قدردانی فوق العاده ای را به همراه دارند.

.

سبد غذایی لذیذ

یک سبد مملو از مواد غذایی می تواند انتخاب بسیار خوبی به عنوان یک هدیه سازمانی باشد و بدون شک کارمند شما از دریافت آن احساس خوشحالی خواهد کرد. البته برای انتخاب مواد غذایی مناسب لازم نیست وسواس خاصی به خرج دهید. سبد را با خوراکی هایی که اکثر افراد می پسندند مانند میوه های تازه، شکلات یا شیرینی پر کنید و به کارمند خود اهدا کنید.

.

کلاس های آشپزی

در مورد هدیه سازمانی قبلی شما مقداری غذاهای خوب و خوشمزه به کارمند خود هدیه می دهید. اما در این مورد شما لذت یادگیری را به او خواهید داد. البته کلاس های آشپزی برای کسانی که به آشپزی علاقه دارند هدیه خوبی است و برای همه کارمندان پیشنهاد نمی شود. اگر می خواهید هدیه شما تاثیرات بیشتری داشته باشد می توانید کلاس را برای ۲ نفر رزرو کنید تا او بتواند دوستی را با خود همراه کند.

.

بطری های آب قابل استفاده مجدد

این بطری ها شاید قیمت بالایی داشته باشند اما پیشنهاد ما به شما این است که برای هر کدام از کارمندان خود یکی از آن ها را تهیه کنید تا در زمان کار مشکلی در رابطه با نوشیدن آب نداشته باشند. این کار به حفظ محیط زیست هم کمک شایانی می کند.

.

سرگرمی در خانه

سرگرمی های منزل می تواند یک کتاب یا نسخه جدید یک بازی باشد. به این موضوع توجه کنید که کارمند شما نیاز دارد که در خانه سرگرمی های خاصی داشته باشد تا روحیه او در سطح بالایی قرار گیرد و در نتیجه بازدهی بالایی داشته باشد.

.

وقتی برای تعطیلات

یکی از هدایای سازمانی عالی که می توانید به کارمندان خود بدهید زمانی برای استراحت است. برای قدردانی از زحمات کارمندان خود روزهایی را به آن ها مرخصی دهید تا بتوانند در آرامش کارهای مورد علاقه خود را دنبال کنند و با انرژی مضاعفی فعالیت خود در محل کار را دنبال کنند.

.

کارت هدیه

شاید به این موضوع فکر کنید که یک کارت هدیه به عنوان هدیه سازمانی مورد خوبی نیست اما توجه داشته باشید که گاهی کارت هدیه بهترین انتخاب ممکن به حساب می آید.

.

انتخاب مواردی که در بالا به عنوان هدایای سازمانی ذکر شد ملزم شناخت کافی از کارمند شما است. یعنی شما باید روحیات کارمند خود را به خوبی بشناسید که بدانید شکلات دوست دارد یا سرمایی است که دستکش به او هدیه دهید. اگر تا به این حد از کارمندان خود شناخت ندارید کارت هدیه به کمک شما می آید. به او پولی را هدیه دهید تا خودش تصمیم بگیرد که می خواهد چگونه آن را خرج کند.

.


چند نکته در رابطه با هدایای سازمانی

هدیه سازمانی خوب نیاز به تفکر و دقت دارد به این موضوع توجه کنید که اگر می خواهید یک هدیه سازمانی عالی و مطلوب را به کارمند خود اهدا کنید باید زمان کافی را صرف کنید تا بتوانید انتخاب خوب و مناسبی داشته باشید. در ادامه نکته هایی را به شما تذکر می دهیم که با رعایت آن ها می توانید بهترین هدایای سازمانی را برای کارمندان خود انتخاب کنید.

.

منصف باشید

به این موضوع توجه کنید که بین کارمندان خود تفاوتی قائل نشوید. اگر برای کارمندی مبلغی صرف می کنید برای کارمند دیگر هم همان مبلغ را در نظر بگیرید، گاهی ممکن است علایق کارمندان متفاوت باشد و هدیه های گوناگونی را تهیه کنید اما قیمت آن ها باید در یک حدود باشد.

.

خسیس نباشید!

به این موضوع توجه کنید که برای اهدا هدیه سازمانی هیچ اجباری در کار نیست پس اگر می خواهید به کارمندان خود هدیه دهید این کار را با رغبت انجام دهید. نکته دیگری که در این رابطه حائز اهمیت است این مورد است که بر اساس یک قانون نانوشته هدایای سازمانی هر سال باید ارتقاء پیدا کند تا کارمندان از آن راضی باشند، پس اگر می دانید که از نظر مالی توانایی همچین کاری را ندارید در آن سال از اهدا هدیه سازمانی صرف نظر کنید که دلخوری پیش نیاید.

.

عدم استفاده از هدیه های تبلیغاتی به عنوان هدیه سازمانی

به این موضوع توجه کنید که هدیه تبلیغاتی شرکتی دیگر را نباید به عنوان هدیه به کارمند خود اهدا کنید. هیچ کس دوست ندارد هدیه ای دریافت کند که برند شرکتی دیگر بر روی آن حک شده است. توجه داشته باشید که استفاده از هدیه های تبلیغاتی سبب می شود که کارمندان شما تفکر خوبی در رابطه با شما نداشته باشند و این اصلا خوشایند نیست.

.


چند نکته مهم در رابطه با هزینه هدایای تبلیغاتی

  1. به این موضوع توجه کنید که نیاز نیست برای هدایای سازمانی مبلغ های بالایی را هزینه کنید.
  2. گاهی یک هدیه کوچک اما با کیفیت ارزشی بیشتر از هدیه ای بزرگ و بی کیفیت دارد. سعی کنید هدیه را شخصی کنید. به عنوان مثال نام کارمند را بر روی هدیه مورد نظر حک کنید. این کار سبب می شود که کارمند شما بداند برای او ارزش قائل هستید و برایش وقت صرف می کنید.
  3. اگر در کنار هدیه یک کارت باشد که خود بر روی آن جمله ای نوشته اید و از کارمندتان به ازای زحمت هایش تشکر کرده اید تاثیر هدیه شما بیش از پیش خواهد شد و هدیه ای فوق العاده خاص به حساب می آید..

.


در ادامه قصد داریم تعدادی از ایده های خلاقانه هدایای تبلیغاتی را شرح دهیم.

.

آشنایی با ۱۳ مورد از هدایای سازمانی خلاقانه

به این موضوع توجه کنید که خلاقیت هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. با کمی خلاقیت و حوصله می توانید بهترین هدیه سازمانی را برای کارمندان خود انتخاب کنید.

.

پوشاک

لباس و پوشاک می تواند انتخاب خوبی به عنوان یک هدیه سازمانی باشد، به خصوص اگر متنی خاص بر روی آن چاپ کرده باشید. در این حال کارمند شما احساس خوشایندی خواهد داشت زیرا هدیه ای شخصی دریافت کرده است.

.

گیاهان

شاید برای شما عجیب باشد اما هدیه دادن یک گلدان گل یا درختچه ای کوچک در عین حال که بسیار خلاقانه است زیبایی خاصی هم دارد. همه می دانیم که محیط کار عموما محلی شلوغ و ساده است، یک گیاه می تواند از لحاظ بصری زیبایی خاصی به فضای ساده ببخشد. علاوه بر این گیاهان سبب می شوند که فرد احساس آرامش بیشتری در محیط کار داشته باشد.

.

کتاب ماه

کتاب ماه به کتابی می گویند که مجموعه ای از ۵ رمان جدید و ارزنده ماه در آن جمع آوری شده است. اگر کارمندانی دارید که علاقه خاصی به مطالعه و کتاب خوانی دارند می توانید از این هدیه سازمانی خلاقانه استفاده کنید. در کشور ما نیز یک مجله با همین موضوع وجود دارد. 

.

ارسال بسته های تنقلاتی و سرگرمی

گاهی می توانید یک هدیه سازمانی ساده را با روشی خلاقانه به کارمند خود اهدا کنید. به عنوان مثال یک بسته تنقلات برای او تهیه کنید اما به جای آن که شخصا بسته را هدیه دهید آن را برایش پست کنید، کارمند شما از این کار بسیار خوشحال خواهد شد. البته این مورد برای همه صادق نیست پس شناختی نسبی از کارمند خود داشته باشد.

.

هدایای سازمانی برچسب های شخصی

توجه داشته باشید که یک هدیه سازمانی نباید حتما قیمت بالایی داشته باشد و برای آن هزینه بسیار شده باشد. گاهی یک برچسب شخصی سازی شده که کارمند بتواند آن را برروی لپ تاپ، لیوان قهوه یا دیگر وسائلش بچسباند می تواند به عنوان هدیه ای زیبا و خلاقانه انتخاب شود.

.

تقدیرنامه

در بسیاری از موارد یک تقدیرنامه یا یاداشت شخصی می تواند هدیه سازمانی بسار خوبی به حساب آید. در چنین مواردی کارمند شما مطمئن خواهد شد برای او ارزش قائل هستید و یکی از بزرگترین دارایی های خود یعنی وقت را برای او صرف کرده اید.

.

دعوت به شام در یک رستوران محلی به عنوان هدایای سازمانی

می توانید کارمند خود را به شام دعوت کنید. این مورد می تواند یکی از خلاقانه ترین هدایای سازمانی باشد. اگر شرکت یا سازمان بزرگی هستید کارمند شما احساس بسیار خوبی از این دعوت خواهد داشت.

.

بلیط کنسرت یا بازی های ورزشی خاص

شاید کمتر کارمندی انتظار داشته باشد که از کارفرما یا رئیس خود بلیط کنسرت یا بازی هایی خاصی مانند شهرآورد تهران (بازی فوتبال استقلال و پیروزی) را دریافت کند. پس این هدیه ها علاوه بر این که سبب خوشحالی او می شوند بسیار خلاقانه هستند. البته برای انتخاب این هدیه ها لازم است که شما از کارمندان خود شناختی نسبی داشته باشید و علاقه مندی های او را بدانید تا هدیه بهتری انتخاب کنید.

.

عضویت در موزه و یا باشگاه ورزشی

هدیه سازمانی بسیار خلاقانه ای است اگر شما عضویت رایگان در یک باشگاه ورزشی یا تماشای رایگان ماهانه از موزه را به کارمندان خود اهدا کنید. توجه داشته باشید که انتخاب هدایای سازمانی محدودیت خاصی ندارند و با توجه به روحیه کارمندان شما و همینطور بودجه و ذوق شما به عنوان کارفرما بستگی دارد که تا چه اندازه آن را خاص کنید.

.
.

نکته دیگری که در رابطه با هدایای سازمانی لازم است بدانید: نیازی نیست همیشه از وسیله ها برای هدیه انتخاب کنید گاهی ارائه یک سرویس رایگان به کارمندان می تواند به عنوان بهترین هدیه سازمانی باشد. کافی است کمی دقت کنید و ببینید که کارمند شما به چه سرویسی نیاز دارد.

.


در ادامه لیستی از سرویس هایی که می توانید به کارمند خود اهدا کنید را ارائه داده ایم.

.

کارت تخفیف سرویس های نظافت خانه

تعداد زیادی از کارمندان به ویژه خانم ها این مشکل را دارند که نمی توانند امورات منزل را ساماندهی کنند زیرا ساعات زیادی را در محل کار خود مشغول هستند. یک سرویس نظافت منزل می تواند هدیه سازمانی خوبی برای این افراد باشد.

.

کارت تخفیف سرویس دوره ای ماشین لباسشویی و ظرفشویی

با هدیه دادن سرویس لباسشویی به کارکنان خود در اصل به آن ها زمان هدیه داده اید که بتوانند استراحت کنند، کارهای اداری خود را انجام دهند و بسیاری دیگر از کارهای عقب افتاده که به دلیل نداشتن وقت عقب افتاده است را انجام دهند.

.

تخفیف سرویس تعمیر و نگهداری اتومبیل برای هدایای سازمانی

در این سرویس شما به کارمند خود اطمینان می دهید که از خودروی او به طرز درستی نگهداری خواهید کرد. این نگهداری در زمان های مختلفی به چشم می آید. به عنوان مثال زمانی که آن را پارک کرده است، هیچ اتفاق ناخوشایندی برایش نخواهد افتاد. در موارد دیگر اگر خودرو او دچار مشکل شده باشد شما می توانید با سرویس تعمیر به طور رایگان خودرو را برایش تعمیر کنید.

.

پرداخت کمک هزینه سرویس مهد کودک

اگر کارمندی متاهل دارید که کودک دارد، این هدیه برایش بسیار دلنشین خواهد بود. کارمند شما می تواند بدون نگرانی بابت هزینه ها کودک خود را مهد کودک بسپارد و با خیالی آسوده کارهای خود را در محل کار دنبال کند.

.

بسته بهداشتی ویژه ویروس کرونا

در دوران ویروس کرونا که یک ویروس جهانگیری شده است و تمام جهان را فرا گرفته است سازمان ها می توانند به کارمندان خود بسته بهداشتی را هدیه دهند. این بسته میتواند شامل ماسک های تنفسی فیلتردار و غیرفیلتر دار و همچنین شیلد محافظ صورت، ژل بهداشتی، مایع شست و شوی و صابون، الکل را در نظر گرفت.

مردم و کارمندان باید در محل کار خود و مراکز عمومی از ماسک استفاده نمایند در غیراینصورت نمیتوانند خدماتی دریافت کنند.

.


 در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان به این نتیجه رسید که هدایای سازمانی انواع مختلفی دارند و محدود به وسیله های تکراری نیستند.

.

اگر می خواهید کارمند شما احساس با ارزش بودن داشته باشد و با میل و رغبت بیشتری کارهای خود را ادامه دهد هدایای سازمانی را فراموش نکنید زیرا تاثیر به سزایی در تقویت روحیه وی دارند. البته لازم به ذکر است که برای هدیه ها نیاز نیست مبلغ های هنگفت خرج کنید. گاهی یک دست نوشته ارزش بسیار بالایی دارد و کارمند شما را بی نهایت خوشنود خواهد کرد.

.

در انتخاب هدایای سازمانی خلاقیت به خرج دهید. هدیه های تکراری برای کارکنان خسته کننده شده اند و شاید تعداد زیادی از یک هدیه را داشته باشند، با کمی خلاقیت به خرج دادن و زمان گذاشتن می توانید ارزش کار خود را بسیار بالا ببرید به طوری که کارمندان تا مدت ها از آن یاد کنند و قدردان محبت شما باشند.

.

تصور نکنید فقط وسیله می تواند هدیه باشد بنا به نیاز کارمند خود هدیه مناسب را برایش انتخاب کنید و در صورت توانایی آن را شخصی کنید. منظور از شخصی سازی این است که نام یا ویژگی کارمند خود را بر روی وسیله مورد نظر حک کنید یا در صورتی که می توانید هدیه مورد علاقه اش را به او اهدا کنید. این کارها اگر چه به نظر ساده می آیند اما احساس با اهمیت بودن را برای شخص گیرنده تداعی می کند. لازم به ذکر است که نیازی نیست هدیه حتما گران باشد اما مهم است که هدیه کیفیت بالایی داشته باشد، پس به این نکته هم توجه داشته باشید.

.

شما میتوانید برای مشاهده انواع محصولات و هدایای سازمانی صوفی ما را در صفحات اینستاگرام صوفی همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×