loader image

راهکار جذب مشتری بعد از قطعی اینترنت

مشتری جذب مشتری پکیچ هدیه صنایع دستی صوفی هدیه سازمانی هدیه تبلیغاتی

اگر کسب و کار آنلاین دارید قطعا در روزهای بدون اینترنت به مشکلات بسیاری برخوردید ما در این مقاله همراه شما هستیم تا برای جذب مشتری و افزایش فروش چند تکنیک به شما آموزش دهیم.

.

بهترین تکنیک ها در زمان نداشتن اینترنت برای جذب مشتری

1 _ اس ام اس یا پیامک انبوه

امروزه حتی در‌ صورتی که مخاطب هدف به اینترنت متصل نشود یا تلفن همراه هوشمند نداشته باشد، به‌راحتی می‌توانید با او ارتباط داشته باشید.

به‌همین جهت می‌توان گفت یکی از روش‌های مطمئن اس ام اس است.

در این روش نیز می توانید به شماره مشتریان قبلی پیامک ارسال کرده و همچنین از آن‌ها بخواهید نقطه نظرات خود را به شما ارسال کنند.

.

2 _ فروش سرد را جدی بگیرید

فروش سرد (cold calls) اصطلاحی در بازاریابی است که به تماس با مشتری بالقوه با هدف جذب او اشاره می‌کند.

منظور از سرد در این اصطلاح این است که مشتری هیچ پیش زمینه‌ای در مورد کسب و کار و محصولات آن ندارد.

اگرچه این روش معمولا مورد انتقاد قرار می‌گیرد و حتی ممکن است منسوخ شده به نظر برسد، همچنان یکی از روش‌‌ ها‌‌ی کارآمد برای جذب مشتری جدید و افزایش فروش محسوب می‌شود.

 .

3 _ همکاری با سایر کسب‌و‌کارها

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغاتی از روش‌های مختلفی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.

 این شرکت‌ها به خوبی با نیاز مشتریان آشنا هستند و  به پایگاه داده اطلاعات مختلفی از آن‌ها از جمله شماره تماس، آدرس، شغل، درآمد و آدرس ایمیل آن‌ها دسترسی دارند.

 از طریق همکاری با سایر کسب‌و‌کارها می‌توانید طی قراردادی با این شرکت‌ها پیام‌های تبلیغاتی برای مخاطبان ارسال کنید.

.

4 _ برگزاری وبینار و همایش

در برخی موارد ممکن است اطلاعات تماس از مشتریان و مخاطبان هدف نداشته باشید. در این صورت می‌توانید با برگزاری وبینار و همایش و اطلاع‌رسانی عمومی و به ویژه به مشتریان هدف آن ها به سمت کسب‌و‌کارخود جذب کنید.

در طی همایش نیز از مزایا، خدمات ویژه و ارزش‌های افزوده‌ای که برای مشتریان دارید، صحبت کنید.

 .

5 _ استفاده از سمپلینگ

در دنیای کسب‌و‌کار، سمپلینگ به معنی بازاریابی و استفاده از استراتژی تبلیغاتی است. در این روش یک یا چندین نیروی حرفه‌ای و کار بلد در زمینه فن بیان، برای جذب و ترغیب مشتریان برای خرید، سفارش یا عضویت در سایت و خبرنامه و… تلاش می‌کنند.

 علاوه بر این، طی معرفی محصول نمونه کوچکی از آن به مشتریان تحویل دهید تا با دیدن نقطه نظرات مثبت برای خرید ترغیب شوند.

.

.

5 کاری که بعد از قطع شدن اینترنت باید انجام بدید!

1 _ یک وب سایت طراحی و راه اندازی کنید با هاست داخلی

امروزه اینترنت به تمامی ابعاد زندگی نفوذ کرده است و تاثیر آن قابل انکار نیستبنابراین برای حفظ مشتریان و مدیریت کردن بحران ها این چنینی حتما به فکر راه اندازی سایت داخلی باشید.

به همین دلیل، باید با طراحی یک وب سایت برای کسب و کارتان، در فضای آنلاین حضور موثر داشته باشید. وب سایت در واقع مثل ویترین مغازه عمل می‌کند و باعث می‌شود هر کسی در هر جای دنیا بتواند محصولات شما را ببیند.

فراموش نکنید که هیچ وب سایتی بدون سئو کامل نیست و سئو در واقع برگ برنده شما است.

.

2 _ برای جذب مشتری و افزایش فروش تبلیغ کنید

یکی از موثرترین روش های جذب مشتری ، تبلیغات است. اگرچه تبلیغات ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، بازده‌ای که در بلند مدت فراهم می‌کند به نفع کسب و کارتان خواهد بود.

در حال حاضر، روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد که با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف می‌توانید یک یا چند مورد را انتخاب کنید.

برای مثال، می‌توانید از تبلیغات آنلاین، تراکت یا بیلبورد برای معرفی کسب و کارتان و جذب مشتریان جدید استفاده کنید. تبلیغات تلویزیونی نیز یکی از کارآمدترین روش های شناساندن کسب و کار به مشتریان جدید و جذب آن‌‌ها است.

.

3 _ برای جذب مشتری جدید از مشتریان وفادارتان کمک بگیرید

مشتریان وفادار دارایی ارزشمندی برای کسب و کار هستند و می‌توان از آن‌‌ها به عنوان منبع جذب مشتری جدید و افزایش فروش استفاده کرد.

اگر رضایت مشتریان قبلی خود را کسب کرده‌اید، از آن‌‌ها بخواهید بعد از قطعی اینترنت محصولات و خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

برای مثال، از آن‌‌ها بخواهید کسب و کارتان را در شبکه‌‌های اجتماعی خود معرفی کنند یا محصولی را که از شما خریده‌اند با دیگران به اشتراک بگذارند. برای ایجاد انگیزه نیز می‌توانید بابت هر پست معرفی یا ارجاع مشتری جدید یک کد تخفیف یا پاداش ارائه دهید.

.

4 _ برای افزایش فروش از جادوی تخفیف استفاده کنید

یکی از راه‌ های خوب و موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری، حراج‌‌های مناسبتی و ارائه تخفیف‌های خوب است.

تخفیف همیشه توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند و کمتر کسی می‌تواند در برابر وسوسه خرید کالایی که با قیمت کمتری ارائه می‌شود مقاومت کند.

خرید یک محصول جدید برای مشتری ریسک به همراه دارد و تخفیف باعث می‌شود این ریسک کمتر به نظر برسد.

.

5 _ خدمات پس از فروش و رسیدگی به مشکلات مشتریان را بهبود ببخشید

تکمیل فرآیند فروش به معنی پایان کار نیست، بلکه آغاز تعهد است. همانطور که گفتیم مشتریان مهمترین دارایی کسب و کار شما هستند.

 بنابراین، پشتیبانی و خدمات پس از فروش با راضی نگه داشتن مشتریان و تشویق آن‌‌ها به خرید دوباره نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد.

مشتریان راضی تجربه مثبت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و به این ترتیب باعث جذب مشتریان جدید و افزایش فروش می‌شوند.

.

.

نکات مهم در جذب مشتریان جدید

قیمت‌گذاری اصولی

امروزه مشتریان برای خرید هر محصولی به سایت‌ها، صفحات اجتماعی، و حتی به صورت حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. به‌همین دلیل از قیمت محصولات به خوبی اطلاع دارند و باید قیمت گذاری به صورت اصولی انجام شود. در صورت قیمت‌گذاری بالا مشتری سراغ فروشنده‌های دیگر می‌رود.

.

ارتباط مؤثر با مشتری

مشتریان نیاز و سلایق مختلفی دارند که شناخت این علایق نیاز به ارتباط مؤثر با مشتری دارد. به‌همین منظور باید با مشتریان ارتباط برقرار‌کرده و از آن‌ها بخواهید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند. از این طریق می‌توانید نیاز آن‌ها را شناخته و مطابق با آن محصولات را عرضه‌کنید.

.

توجه به رضایت کارکنان شرکت

رضایت کارکنان شرکت تاثیر زیادی در افزایش فروش و جذب مشتری دارد. چرا که این افراد به صورت مستقیم و حتی هر روزه محصولات شما را می‌بینند و از مزایا و معایب آن اطلاع دارند. به‌همین جهت اقدام مهم کسب رضایت مشتریان است تا آن‌ها نیز محصولات شما را به دیگران معرفی کنند.

.

شناخت کامل از محصول شرکت برای معرفی دقیق آن

زمان معرفی محصولات به مشتریان باید در مورد مشخصات و مزایا آن اطلاعات کامل داشته باشید تا به‌صورت حضوری یا زمان فروش آنلاین به خوبی برای مشتریان توضیح دهید. با توضیح مشخصات محصول و خدمات مشتریان با دید بازتر و اطلاعات کامل می‌توانند اقدام به خرید کنند. در غیر این صورت تعدادی از مشتریان از خرید منصرف شده و سراغ فروشندگان دیگر که احتمالاً جزء رقبای شما هستند، می‌روند.

.

برای دیدن محصولات ما پیچ اینستاگرام صوفی را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×