loader image

هدیه مناسب ماه محرم

هدیه مناسب محرم

هدیه مناسب ماه محرم

همیشه نیاز نیست برای اینکه در ذهن دیگران جاویدان باشید هدیه گرون قیمت بدهید ، گاهی یک هدیه کوچک و به صرفه میتواند آنها را در مجالس محرم به یاد شما بیاندازد.

.

هدیه دادن در همه اوقات لذتبخش، پسندیده و نیکوست .

مخصوصا در روزهایی که به هر دلیلی خاص تر و ویژه ترند، از مناسبتهای شخصی مثل هدیه تولد، هدیه سالگرد ازدواج، هدیه فارغ التحصیلی و… تا مناسبتهای ملی و میهنی مثل هدیه یلدا، هدیه عید نوروز و…

حتی مناسبتهای مذهبی و معنی مثل ماه رمضان و ماه محرم و نیمه شعبان و …

اما دغدغه اصلی و همیشگی در این مواقع این است که چه هدیه ای مناسب است و به طور کلی چه گزینه هایی برای هدیه دادن وجود دارد؟

.

هدایای مرتبط با فرایض دینی ماه محرم

خواندن قرآن، نماز و دعاهای روزانه، جزو فرایض همیشگی ماه محرم محسوب میشود و هدایایی که مرتبط با این امور مذهبی باشند میتوانند حس خوبی به مخاطب القا کنند.

هدایایی مانند قرآن، نشانگر قرآن، جانمازهای متنوع، مهر وتسبیح یا دعاهای ویژه ماه محرم در ابعاد و بسته بندی خاص و منحصر به فرد، میتوانند بعنوان هدایای مناسب ماه رمضان در نظر گرفته شوند.

از آنجا که امام حسین برای زنده نگه داشتن اسلام در مقابل دشمن ایستاد و در مقابل تیرهای دشمنان به نماز ایستاد تا اهمیت نماز را به پیروانش نشان دهد اگر می خواهید این یک هدیه را به مخاطبانتان بدهید بدانید که به خودتان نیز هدیه داده اید زیرا در ثواب نماز مخاطبانتان شریک شده اید و از اجر اخروی این کار برخوردار خواهید شد سجاده با تسبیح و مهر کربلا بخصوص برای سازمان ها می تواند یک هدیه معنوی و بسیار زیبا باشد.

.

هدایای مرتبط با تجربه معنوی ماه محرم

انسانها نیاز به نشانه هایی دارند که لحظات خاص را به یادشان بیاورد و این لحظه های خاص و متفاوت برای هر انسانی متفاوت است.

گاهی در زمان و مکانی خاص، فرد تجربه ای معنوی بدست می آورد و دوست دارد نشانه ای از آن تجربه همراهِ همه روزها و لحظه هایش باشد.

این تجربه های معنوی گاهی در مناسبتهای مذهبی مثل ایام مبارک ماه محرم حاصل میشود، گاهی با دیدن صحنه ای مسحورکننده در طبیعت و گاه از لابلای گفتگو با یک دوست شکل میگیرد.

این تجربه ویژه از هر طریقی که ایجاد شده باشد، انقدر جالب و ارزشمند است که بخواهیم بارها و بارها آن را به یاد آوریم و داشتن یادگاری از آن حال و هوا یا عناصری که همان تجربه را برای ما تداعی کنند میتوانند ما را به آن لحظه خوشایند متصل کنند.

حال سوال اینجاست که چه هدایایی میتوانند تجربه معنوی ماه محرم را تداعی کنند؟

عناصری مثل شمع ، تندیس ، پین لباس و هدایایی که بتوان صدای اذان استاد مقدس زاده اردبیلی یا ربنای استاد شجریان را با آنها شنید؛ میتوانند مثالهایی از این دسته هدایا باشند.

.

جا شمعی های بسیار زیبا و مناسبی نیز برای مناسبت های عزاداری به خصوص در شب های محرم موجود هستند.

.

انگشتر های زیبا و حکاکی شده با نام امام حسین و تهیه شده از سنگ های عقیق و فیروزه که ممکن است هدیه ای بسیار مناسب برای ایام محرم باشد

.

پکیج خوراکی مناسب محرم

هدیه دادن خوراکی هایی مانند خرما و انواع خشکبار و اجیل در بسته بندی های جذاب و شکیل میتواند هدیه تاثیرگذاری برای ماه محرم  باشد؛ همچنین دمنوشها و عرقیجات سنتی در شیشه های زیبا میتوانند بعنوان هدیه ای ارزنده برای ماه محرم باشند.

یک هدیه خوشمزه و مقوی که می تواند به عنوان نذری نیز استفاده شود خرما در بسته بندی های شیک و با طرح های عاشورا یک هدیه خوب و عالی است و حتی مخاطب شما می تواند پس از مصرف آن از بسته بندی آن برای مصارف دیگر استفاده کند.

.

انواع ماسک های منقش به طرح های عاشورایی

با توجه به ویروس کرونا و اوج گیری پیک پنجم یک هدیه بسیار ضروری و مورد استفاده میتواند ماسک های تبلیغاتی و بسته های بهداشتی باشد که نام سازمان شما بر روری آن حک شود. این هدایا با توجه به بودجه شما جمع آوری میشود.

.

کتاب های نفیس درباره وقایع عاشورا، یار مهربان هدیه عاشورا

کتاب همیشه بهترین هدیه است چرا که با هدیه کتاب شما یک تفکر، زحمت و پژوهش های یک نویسنده را به طرف مخاطبتان هدیه میدهید. کتاب های تاریخی درباره وقایع عاشورا و اثرات آن بر تاریخ ایران و جهان میتواند یک هدیه مناسب برای هدیه محرم باشد.

.

التماس دعا

.

ما را از طریق اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی

×