هدیه تبلیغاتی یکی از راه هایی است که باعث میشود بسیاری از شرکت های بزرگ به شهرت و فروش امروزی برسند و یک استراتژِی فوق العاده برای افزایش میزان فروش و وفاداری مشتری است.
هدیه تبلیغاتی میتواند در رونق کسب و – کارها چه کوچک و چه بزرگ – و همچنین افزایش میزان درآمد نقش بسیار مهم و موثری داشته باشد.
.
ویژگیهای هدیه تبلیغاتی صوفی
ارائه هر نوع هدیه تبلیغاتی فاقد هر نوع پیش شرط است. اگر ماهیت هدیه دادن مشروط بر انجام یک تعهد یا پذیرش مسئولیت در آینده باشد بی شک کمتر کسی علاقه مند دریافت این هدیه خواهد بود.
سعی کنید هدیهای را انتخاب کنید که مورد استفاده مشتریان شما باشد تا همواره شما را به خاطر بیاورند و از اینکه با شما همکاری دارند حس خوبی داشته باشند.
هدیه در ذات اصلی خود برای تلطیف فضای کاری، ماندگاری برند یا محصول و وفادار سازی به مخاطب ارائه میشود و همواره اثرات بسیار خوبی در توسعه روابط با مشتریان دارد.
هرچه هدایای تبلیغاتی کاربردیتر و غیر تبلیغی تهیه شود بازخور به مراتب بیشتری خواهند داشت.
.
چگونگی هدیه دادن
دقت داشته باشید اعطای هدیه تبلیغاتی در جریان مزایده یا مناقصه، یک پاسخ منفی قطعی است حتی اگر برگزاری مناقصه یا مزایده در روز خاص و مناسبتی است که اعطای هدیه را میطلبد.
اعطای هدایای تبلیغاتی لوکس و گران قیمت در جمعی که مخاطب شما ممکن است معذوریتهایی داشته باشد بی شک اثر منفی دارد و از سویی ارائه چنین هدایای و ایجاد تبعیض بین مخاطبین شما ممکن است حرفه کاری شما را دچار مشکل نماید.
اگر در شرایطی هستید که منعی برای هدیه دادن وجود ندارد، سیاست و مقرراتی هم در این بخش نیست، اجازه ندهید هدیه دادن شما، احساس نامناسبی را در مخاطبین به وجود بیاورید چرا که هر اقدامی از سوی شما میتواند به تخریب مناسبات شما با دیگران منجر شود.
.
در این مقاله به برسی مباحثی که اثبات میکند چرا ما باید از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم و چه تاثیراتی روی برند ما دارد.
.
ایجاد آگاهی ماندگار
یک محصول تبلیغاتی خوب، با هربار استفاده یادآور برند شما خواهد بود
استفاده هوشمندانه از هدایای تبلیغاتی، منجر به وفاداری مشتری و ارتقای روابط با او خواهد شد، یکی از دلایل آن، ایجاد حس قدردانی ست که نیاز به جبران محبت شما را، در مخاطبان ایجاد میکند.
.
دسترسی به فضای تبلیغاتی ارزشمند
بسیاری از افراد، ۸ ساعت از روز خود را در محل کار و معمولا در جای ثابتی مانند پشت میزهایشان سپری میکنند.
اگر مشتری فعلی یا مشتری آینده شما، از هدایای تبلیغاتی شرکتتان در محل کار خود استفاده میکند، یعنی در این حالت شما امن ترین و بهترین فضای تبلیغاتی جهان را دارید: میز کار افراد!
.
افزودن ارزش شخصی به پیام عمومی بازاریابی تان
با استفاده از هدیه خلاقانه ای که لوگو یا طراحی شخصی تان را داشته باشد، ارزش درک شده و مطلوبیت هدیه را در ذهن مخاطبانتان افزایش میدهید.
اگر هدیه تبلیغاتی از نظر هدیه گیرنده، جذاب باشد، او نه تنها آن را نگه میدارد بلکه شروع به کلکسیون کردن آنها میکند.
در اینصورت علاوه بر بالا رفتن آگاهی در زمینه برند، هدیه برای افراد جنبه شخصی نیز پیدا میکند.
.
انگیزش کارمندان
هدیه تبلیغاتی علاوه بر مشتریان به کارمندان نیز تقدیم میشود.
تا از عملکرد خوب آنها تقدیر شده و برای بالابردن کارایی با انگیزه شوند.
چنین اقداماتی میتواند جزو برنامه های پاداش دهی و متناسب با کارمندان، فرهنگ سازمانی و اهداف شرکتی تان باشد.
.
راهی متفاوت برای تخفیف دادن
به جای تخفیف دادن، یک هدیه رایگان ارائه دهید.
ممکن است هزینه هدیه، کمتر از میزان تخفیف مورد نظر شما باشد اما قیمت و ارزش هدیه در تصور مخاطب بیشتر باشد.
.
.