سرمایه گذاری برای هدایای سازمانی یکی از مهمترین انتخاب ها برای مدیران کسب و کار به شمار می رود. چنین هدایایی میتواند موجب افزایش هزینه و مسئولیت پذیری بیشتر کارمندان شود.
اما ایجاد بودجه و انتخاب درست در این مسیر بسیار اهمیت دارد.
کل مقداری که شما می توانید برای هدایای سازمانی هزینه کنید:
- لیست هدیه خود را ایجاد کنید
شما باید بدانید که لیست افراد زیادی را که باید برایشان هدایای سازمانی بخرید را تهیه کنید. اگر تیم بزرگی دارید، بودجه شما به اندازه شخص دیگری فراتر نخواهد رفت. بنابراین بهتر است چیزی کوچک برای همه خریداری کنید تا اینکه کسی را رها کنید.
هنگام تهیه لیست خود کلیه مشتریان، کارمندان، شرکا، فریلنسرها، همکاران و ارائه دهندگان خدمات خود را که در طول سال از مشاغل شما پشتیبانی می کنند را فهرست کنید. در سایت صوفی ما اینها رو به شما اموزش میدهیم.
برخی از ریاضیات ساده می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که برای هر شخص در لیست خود چقدر هزینه کنید. شما باید تقریباً برای افراد هر دسته یکسان هزینه کنید. اما لزوماً لازم نیست آن را در بین انواع مختلف گیرنده ثابت نگه دارید.
به عنوان مثال ، شما باید برای هر کارمند تقریباً یکسان هزینه کنید. اما احتمالاً مبلغ کمتری را برای هدیه حامل نامه خود هزینه خواهید کرد. همچنین ممکن است کمی بیشتر هزینه کنید برای مشتریانی که دارای حساب های بزرگ یا افرادی در تیم مدیریت ارشد شما هستند.
- کسر هدیه کسب و کار را به خاطر بسپارید
حتی اگر هدایای تجاری نشان دهنده هزینه ای باشند، ممکن است در زمان گردش مالیات به شما کمک کند. ممکن است بتواند به برخی از افراد کمک کند تا هزینه را توجیه کنند یا برخی از سرمایه گذاری ها را پس از گذشت سال جدید، به شرکت دعوت کند.
- هدایای جایگزین را در نظر بگیرید
اگر در تلاش هستید تا در بودجه هدایای سازمانی خود برای هر شخص جای ببخشید ، ممکن است در نظر داشته باشید گزینه های دیگری را ارائه دهید که هزینه کم و یا کمی دارند اما بازهم یک ژست خوب هستند. به عنوان مثال ، می توانید هنر دستی را برای آنها ارسال کنید ، تخفیف ویژه ای را برای یکی از محصولات یا خدمات خود ارائه دهید یا یک کالای خانگی تهیه کنید.
- هزینه را پخش کنید
اگر می خواهید برای همه هدیه بخرید اما نمی توانید همه به یکباره این کار را انجام دهید ، به هیچ وجه تحت فشار قرار نگیرید که هدیه تعطیلات را برای همه افراد موجود در لیست خود بخرید. ممکن است شما به سادگی نشان های کوچکی را برای ارائه دهندگان خدمات ارائه دهید و سپس هدایای مشتری خود را برای سال جدید ذخیره کنید و کارمندان خود را در روزهای تولد خود بشناسید. فقط مطمئن شوید که به جای قرار دادن هدیه به طور نامحدود، مردم را در طول سال به طور کامل تشخیص می دهید. اما اگر از قبل برنامه را می شناسید، می توانید برای هزینه، برنامه ریزی کرده و آن را در طول سال کنترل کنید.